حسین بهروان فر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد در شهر عشق آباد از توابع شهرستان نیشابور واقع شده است.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از سال ۱۳۸۶ متولی اجرای پروژه مسکن مهر در ۵۸ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی بوده است.

وی گفت: تعهد بنیاد مسکن این استان ساخت ۲۰ هزار و ۵۲ واحد مسکن مهر در شهرهای یاد شده بود که از این تعداد صاحبان هزار و ۲۶۷ واحد از ادامه ساخت آن انصراف داده یا با بانک تسویه حساب کرده اند.

معاون بنیاد مسکن خراسان رضوی افزود: از کل واحدهای مسکن مهر مورد تعهد بنیاد مسکن در این استان ساخت ۱۸ هزار و ۵۷ واحد به اتمام رسیده و ساخت ۷۲۸ واحد در دست انجام است که پیشرفت اجرایی آنها ۹۸ درصد است.

بهروان فر ادامه داد: از محل منابع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ساخت یکهزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در قالب ۱۶ پروژه در مشهد در دست اجراست که فقط در اجرای یک پروژه از منابع دولتی استفاده شده است.

وی گفت: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن از سوی دولت در کشور در نظر گرفته شده که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۱۰۰ هزار واحد است.

وی افزود: در این راستا ساخت ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی شهری با اولویت شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در قالب طرح ملی اقدام مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ابلاغ شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به طور متوسط برای هر واحد ۷۵۰ میلیون ریال است و زمین آن از سوی دولت با احتساب قیمت تمام شده به متقاضی واگذار می شود.

بهروان فر با اشاره به طرح بازآفرینی شهری گفت: بنیاد مسکن خراسان رضوی این طرح را در دو پهنه از بافت فرسوده در دو منطقه از شهر آماده اجرا دارد که عملیات اجرایی پنج هزار واحد مسکونی بعد از امضای تفاهم نامه توسط بنیاد در این دو منطقه آغاز می شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اجرای طرح بازآفرینی شهری را در حاشیه شهر چابهار نیز در قالب ساخت چهار هزار واحد مسکونی آغاز کرده که پرونده برای دریافت تسهیلات ساخت سه هزار و ۹۰۰ واحد در بانک تشکیل شده است.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.