به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست عصر شنبه در دومین جلسه ادوار شورای اسلامی استان قم افزود: مدیریت استان اهتمام جدی بر استفاده از نظرات و مدیریت بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و  مدنی و شوراها در مدیریت موضوع‌ها در استان دارد.

وی همچنین با اشاره به سهم اعضای ادوار شوراهای شهر و روستای استان در افزایش سرمایه‌های اجتماعی، بر ضرورت بهره‌گیری از دانش و تجربه این افراد در مدیریت شهری تاکید کرد.

سرمست با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه شورا باوری در جامعه، اظهار کرد: باید در اعمال مدیریت خانواده به‌عنوان بنیادی‌ترین و ابتدایی‌ترین شکل شورا در جامعه، عادات مشورت و نظرخواهی از افراد خانواده تمرین شود و این رویه در طول تحصیلات نیز ادامه یابد و  روحیه پرسشگری و مشارکت و مسئولیت‌پذیری در جامعه پرورش یابد.

 استاندار قم شوراهای شهر و روستا را یکی از دستاوردهای مهم و درخشان انقلاب اسلامی  دانست و ادامه داد: متأسفانه با اعمال برخی اصلاحات در قوانین مرتبط با شوراها در طول سال‌های گذشته از اختیارات شوراها، کاسته شده و لازم است تا برای توانمندی شوراها،در این قوانین بازنگری شود.

سرمست بر ارتباط  شوراها به‌عنوان پارلمان محلی و نمایندگان مجلس به‌عنوان پارلمان ملی تاکید و اضافه کرد: این ارتباط تعامل محور می‌تواند در بهبود موارد قانونی مرتبط با شوراها آثار قابل‌توجهی داشته باشد.

وی با تاکید بر تقویت رابطه تعاملی بین مدیریت شهری و شوراها، افزود: دستیابی به استانداردهای مدیریت شهری و تعالی استان تکلیفی همگانی برای مدیران بخش‌های مختلف در استان است.

وی بر ضرورت رشد جایگاه مطالبه گری در جامعه و نمایندگان مردم تاکید و تصریح کرد: مدیران پیگیری‌های دلسوزانه شوراهای شهر و روستا را به‌طورجدی موردتوجه قرار دهند.

وی با اشاره به پاک دستی و تلاش اعضای شوراها شهر و روستای استان قم، تاکید کرد: وضعیت قم به لحاظ سلامت کاری در مقایسه بین استان‌ها و شهرهای دیگر بسیار مناسب است.

استاندار قم در پایان ضمن تقدیر از برگزاری مراسم ادواری نمایندگان مردم، خاطرنشان کرد: هر یک از  اعضای این شوراها سرمایه‌های مهمی برای استان محسوب می‌شوند، که باید از توانمندی‌ها و تجارب آن‌ها در قالب مدیریت دانش ضمنی و تجربی در زمینه مدیریت شهری استفاده شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از اعضای منتخب شوراهای شهر و روستا و بخش های استان تقدیر بعمل آمد.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.