مریم مجتهد زاده روز چهارشنبه در دومین همایش پیام آوران عاشورا در مجتمع فرهنگی امام (ره) قم اظهار داشت: تا قبل از ارائه این الگوی جدید از زن، تنها دو تصویر از زن وجود داشت، که یکی بر گرفته از افکار فمنیستی و فرهنگ بی بند و باری رایج در کشورهای غربی و دیگری نیز زن محصور در خانه بر اساس دیدگاه شرقی و طالبانی بود.

وی با بیان اینکه در هر دو دیدگاه یاد شده نقش مادری و همسری زن هیچ جایگاهی ندارد، بیان داشت: به برکت تعالیم اسلامی و همچنین رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب زنی به جهان معرفی شد که چهره جدیدی را از خود نشان می دهد که علاوه بر نقش مادری و همسری در فضای اجتماعی و سیاسی نیز نقش آفرینی می کند.

مجتهد زاده افزود: چنین زنی که نه غربی و نه شرقی است و از مادران شهیدان الهام گرفته به سومین الگوی زن در جهان تبدیل میشود.

وی با اشاره به تلاش های بی ثمر و ناکام دشمن در جنگ سخت و نبرد نظامی و کوشش فراوان آن برای جبران این شکست از طریق جنگ نرم و رویارویی با ارزش های اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک نوآوری و مدیریت جدید را به جهان ارائه داد.

وی یادآور شد: تا قبل از پیروزی انقلاب هر کشوری در جهان به آمریکا و شوروی وابسته بود، ولی انقلاب با ظهور و پیدایش خود پیام بیداری بخش را به همه مستضعفان داد، و طبیعتا مستکبران نیز حیات این انقلاب را بر نمی تابیدند از این رو کفر و استکبار توطئه علیه آن را آغاز کردند.

مجتهدزاده  با یادآوری اقدام های مذبوحانه دشمن برای ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت و انسجام جامعه خاطرنشان کرد: دشمنان درهرنقطه از کشور که به لحاظ گویش و مذهب زمینه اغتشاش داشت، برنامه ریزی های توطئه آمیزی را انجام دادند، ولی چون در این راه توفیقی حاصل نکردند، جنگ طولانی مدت و تمام عیاری را به راه انداختند.

وی گفت: به برکت خانواده شهیدان که هر کدام از آنها مانند یک خون به جامعه تزریق، و همه را زنده و هدفمند کرد، توانستیم بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک کشور به پیروزی برسیم.

 وی با بیان اینکه ملت ایران در سال های جنگ از آبرو، شرف و نوامیس خود دفاع جانانه ای کردند که برخواسته از غیرت دینی آنها بود، تصریح کرد: جوانان در هشت سال دفاع مقدس بواسطه داشتن غیرت دینی، در برابر تعرض های دشمن دفاع کردند و کشور را از زیر یوغ ابرقدرت ها نجات دادند.

رئیس حفظ آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت زینب (س) با نقش برجسته تاریخی خود در قیام عاشورا نشان داد که زن در متن حوادث قرار داد. وی اضافه کرد: زنان جامعه نیز با الگو گیری از آن بانوی گرامی برای پی بردن به نقش خود در فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی باید در مورد توطئه ها و اقدام های دشمن آگاهی کامل پیدا کنند.

مجتهد زاده اذعان داشت: دشمن در یک قرن گذشته با توسل به زور اسلحه، پول و همچنین ریختن وسایل آرایشی و تولید فیلم تلاش های گسترده ای را برای از بین بردن هویت زن مسلمان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز تبلیغات دشمن از هر طرف جوانان را محاصره کرده است، بیان کرد: باید به نسل جوان امروز هویت اجتماعی که در زیر سایه نظام اسلامی بدست آمده را گوشزد کنیم.

دومین همایش پیام آوران عاشورا به همت معاونت امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و با همکاری امور بانوان استانداری و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان ترتیب یافته بود.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.