علی واحد روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  اردبیل افزود: ۵۴ عنوان کتاب از سال ۹۶ تا کنون به رشته تحریر درآمده که تعدادی از آنها رونمایی  و تعدادی دیگر هم در حال چاپ است.

وی با اشاره به برنامههای هفته دفاع مقدس در اردبیل افزود: ۵۸ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس اعم از برگزاری نمایشگاهها، برگزاری رژه نیرو های مسلح ،خاطرهگویی ،برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ،دیدار با خانواده شهدا ،غبارروبی گلزار شهدا،عیادت از جانبازان و تجلیل از پیشکشوتان دفاع مقدس اجرا میشود.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل هم در این جلسه گفت: در هفته دفاع مقدس باید شهر رنگ و بوی جبهه و شهدا  به خود گرفته و با تبلیغات محیطی و نصب بنرهای متعدد با هزینه کمتر اما با گیرایی و نتیجه بیشتر می‌توان نسل امروزی را با رشادت‌های شهدا و ایثارگران آشنا کرد.

وی افزود: تبلیغ و  انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی که جنگ و ایثارگری را ندیده‌اند، وظیفه همه ماست.

زنجانی تاثیر برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس را غیر قابل کتمان دانست و افزود: اجرای هنرمندانه برنامه‌ها و نمایش نقش ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس می‌تواند نسل جدید را برای شناخت بیشتر از تاریخ جنگ به فکر و اندیشه بیاندازد.

 وی بیان کرد:یکی از وظایف اصلی و خطیر ما در عرصه کنونی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صبر و استقامت در جامعه است و باید با برنامه‌های اساسی و راهبردی ادامه دهنده راه شهدا باشیم .

زنجانی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ پیروزی انقلاب اسلانی ایران امنیت،صلابت و استقلال در کشور است،افزود: این سرمایه‌های عظیم با از جان‌گذشتگی و ایثار شهدا به دست آمده و باید از این دستاوردهای بسیار مهم با جان‌و دل نگهداری شود.

فرماندار اردبیل پشتوانه هشت سال ایستادگی نیروهای مسلح در جبهه‌های حق علیه باطل را منطق قرآن و اسلام عنوان کرد و گفت:امروز نیز ملت ایران با این منطق در مقابل جهان استکبار ایستاده و اجازه تحقق هیچ یک از توطئه‌های دشمنان را نمی‌دهد.

استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرد.
 

/۶۰۱۶/۷۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.