به گزارش ایرنا، سردار مرادعلی محمدی روز شنبه در سی و نهمین نشست ستاد بزرگداشت هفتۀ دفاع مقدس استان که به ریاست استاندار کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: کرمانشاه چندین بار در حوزه تاریخ شفاهی و دانش نامه دفاع مقدس حائز مقام های نخست شده است که مرهون زحمات استاندار و مجموعه مدیران استان می باشد.

سردار محمدی گفت: با عنایت به شعار محوری «ما پیروزیم» و با رویکرد تبلیغات، اطلاع رسانی و فرهنگی، مهمترین عناوین هفته دفاع مقدس امسال را « قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح، دانش پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان، رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری، بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری و دفاع همه جانبه، شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان، معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی، رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران، فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» عنوان کرد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد و متنوعی در این ایام گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این ایام، ۱۱ کمیته اجرایی را در استان تشکیل می دهیم.

سردار محمدی گفت: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستانهای استان به ریاست فرمانداران تشکیل می شود.

وی در ابتدای این جلسه مقاومت های هفته اول دفاع مقدس را در مرزها پررنگ دانست و گفت: استان کرمانشاه در چهار مرحله «مقاومت، بازپس گیری مناطق اشغال شده، تعقیب دشمن در آن سوی مرزها و پایان جنگ و عملیات مرصاد» درگیر جنگ بوده است.

سردار محمدی با اشاره به ۳۴ عملیات ثبت شده و شناسنامه دار در استان کرمانشاه گفت: شهرهای این استان بیش از هزار و ۱۰۰ بار بمباران شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید را تقدیم اسلام و  انقلاب اسلامی کرده است و ۳۷۱ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد.

۸۰۶۶/۳۲۰۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.