کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» خاطرات رزمنده دفاع مقدس «علی‌ ثابتی» در یاسوج رونمایی شد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سرهنگ «ایمان خردمند»، رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در این آیین  گفت: کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» روایت داستانی خاطرات رزمنده دفاع مقدس «علی ثابتی» از گرمای طاقت‌فرسای جنوب تا سرمای استخوان‌سوز قله‌های شیخ‌محمد است .

وی افزود: این کتاب با مشارکت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح و حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد توسط انتشارات سوره مهر چاپ و به بازار نشر عرضه شده است .

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این کتاب گذر رزمندگان ما از قله‌های برف‌گیر شیخ‌محمد روایت شده که تعدادی از رزمندگان از شدت سرما در این قله‌ها یخ بستند و به شهادت رسیدند .

خردمند عنوان کرد: در این کتاب به زیست‌بوم منطقه توجه ویژه‌ای شده و جغرافیای دفاعی رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گرفته است.

« علی ثابتی» رزمنده دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و راوی کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» امروز در آیین رونمایی از این کتاب اظهار داشت: ماموریت رزمندگان ما بعد از جنگ تحمیلی تمام نشد و تا زمانی که خاطرات خود از دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط  نکرده‌اند به مردم، آینده، تاریخ و نظام بدهکار هستند .

وی با روایت گوشه‌ای از خاطرات خود از عملیات والفجر8، افزود: در این عملیات 350 رزمنده گردان روح‌الله 13 شبانه‌روز جنگیدند و بی‌خوابی کشیدند و از این 350 رزمنده تنها 17 نفر زنده ماندند .

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» به مادران شهدای گمنام تقدیم شده که فرزندان خود را در راه دفاع از خاک و ناموس این کشور از دست دادند.

آیین رونمایی از کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» خاطرات رزمنده دفاع مقدس «علی‌ ثابتی» امروز با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سالن ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.