به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت سوم خرداد برگزار شد اظهار داشت: برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان 100 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی اختصاص یافته است.
وی افزود: از مجموع این میزان 60 میلیارد ریال از محل استان و 40 میلیارد ریال نیز از ملی تامین شده است.
وی گفت: کار عمرانی باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت 12 هکتار آغاز شده است و ساختمانی به زیر بنای پنج هزار و 300 هکتار در این مجموعه فرهنگی ساخته شده که مرحله فونداسیون آن به پایان رسیده است.

* اجرای 1150 برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت یکهزار و 150 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان برگزار می شود.
امیری افزود: برگزاری صبحگاه مشترک، گلباران مزار شهدا، همایش پیشکسوتان، همایش طلاب، نشست زنان ایثارگر، تشریح عملیات بیت المقدس در شبکه اترک خراسان شمالی توسط فرماندهان، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا از جمله برنامه ها است.
وی عملیات بیت المقدس را مهم ترین و موثرترین عملیات در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در طول جنگ تحمیلی عملیات گسترده و مهم و عملیات محدود با دشمن نیز داشته ایم که مهم ترین آنان در طول جنگ عملیات بیت المقدس بود.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از خاک کشور در اشغال دشمن قرار گرفته بود افزود: در عملیات بیت المقدس بیش از 6 هزار کیلومتر از خاک کشور که توسط دشمن اشغال شده بود آزاد شد.
وی اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس توازن نظامی کشور تغییر کرد، 36 هزار نفر از نیروهای زبده و آموزش دیده دشمن منهدم شد همه یا کشته شدند یا به اسارت رزمندگان غیور درآمدند.

* شهادت 64 رزمنده خراسان شمالی در فتح خرمشهر
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این استان برای آزادسازی فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس افزون بر 700 نفر رزمنده به جبهه های جنگ اعزام کرد که از این تعداد 64 نفر به شهادت رسیدند.
خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از 35 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.
تعداد کل ایثارگران این استان 10 هزار 277 نفر، تعداد کل آزادگان 397 نفر و جانبازان هفت هزار و 232 نفر است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.