امید قادری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه که در سرسرای طاق بستان برگزار شد، اظهار داشت: با بازگشایی مرز خسروی طبق برآوردها بیش از یک میلیون نفر از مرز خسروی تردد می کنند.
او تاکید کرد: مدیران شهرستان ها در راستای تقویت گردشگری مذهبی و معرفی استان بیشترین بهره را از این فرصت ببرند.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و تبلیغات گردشگری به ویژه معرفی کرمانشاه ۲۰۲۰ باید انجام شود.
این مسئول افزود: شهرستانهایی که در مسیر زائران اربعین هستند با جدیت ضمن شرکت در جلسات هماهنگی نیازها و ضرورت ها را برای خدمات دهی شناسایی کنند.
قادری در ادامه با بیان اینکه مدیران ادارات شهرستان جذب و تخصیص اعتبارات شهرستانی را به جد پی گیری نمایند، یادآور شد: فرماندارانی که اعتبارات گردشگری لحاظ نکنند توقعی از ما نداشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی استان اعتبارات زیرساختی باید براساس اولویت گردشگری هزینه شوند و برای ستاد سفرهای نوروزی فرمانداران اعتبار اختصاص دهند و اگر شهرستانها اعتبار نگذارند ما هم نمی توانیم کمکی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: اعتبارات تخصیصی هر شهرستانی در همان منطقه هزینه خواهد شد و نمی توانیم اعتبارات سایر شهرستان ها را برای آنها هزینه کنیم لذا با توجه به شرایط بودجه ای کشور صرفه جویی در هزینه ها بسیار ضروری است و معاونین و مدیران شهرستان هزینه ها را با دقت مدیریت کنند. 

اشتغال و سرمایه گذاری یک مقوله بسیار مهم برای استان است 
قادری در ادامه با اشاره به اینکه در مورد طرح های سرمایه گذاری اگر انحرافی وجود دارد باید شناسایی و اصلاح شود، تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه ایجادی استان هرکسی زمین برای سرمایه‌گذاری گرفته و در موعد مقرر اقدامی نکرده است کاربری آن بازگردانده می شود.
او افزود: طرح هایی که ایجاد شده اند، اما مشکل دارند، اصلاحات لازم را انجام دهند در غیر این صورت تخلف آن اعلام تا برای آنها تصمیم گیری شود.
قادری گفت: اشتغال یک موضوع شهرستانی است مدیران شهرستان ها در کارگروه ها باید با جدیت حضور داشته باشند و مشکلات طرح ها را رصد کنند تا پروژه ها هرچه سریع تر در چرخه اجرا قرار گیرند.

کرمانشاه ۲۰۲۰ فرصت خوبی است تا بتوانیم کرمانشاه را به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود
 مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان ها موضوع ۲۰۲۰ در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: مشکلات روستاهای هدف ۲۰۲۰ در شهرستان ها شناسایی و برای تکمیل زیرساخت ها با فرمانداری هماهنگی لازم صورت گیرد. 
وی همچنین با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد اورامانات امسال کاندید جمهوری اسلامی برای ثبت جهانی است، خاطرنشان ساخت: حفظ وضعیت بومی روستایی به ویژه درحوزه ساخت و ساز یک ضرورت است که باید با هماهنگی دستگاه های مرتبط و توجیه دهیارها و مردم شرایط را برای ثبت جهانی منطقه فراهم کنیم.
کرمانشاه میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است.
این جشنواره با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار می شود.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.  

۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.