به گزارش ایرنا، شهر کریمه اهل بیت(ع) همزمان با بهار طبیعت و به مناسبت مبعث رسول اعظم(ص)، جلوه ای معنوی به خود گرفت و رنگ شادمانی در آن به کام مجاوران و زائران حضرت معصومه(س) کامل شد.
شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سر در منازل و مغازه ها و برپایی آیین های جشن بعثت پیامبر اکرم(ص) در جای جای قم، حال و هوای ویژه ای به این شهر داده اند.
حرم نورانی کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به همین مناسبت به طرز باشکوهی آذین بندی شده و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور دراین مکان مقدس در مراسم جشن و سرور شرکت کرده اند.
رواق‌ ها، صحن‌ها و شبستان های حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، مملو از عاشقانی است که دل های خویش را به مضجع شریفش گره زده و به مولودی خوانی و سخنرانی درخصوص بعثت پیامبراکرم (ص) گوش جان می دهند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به پیامبر اکرم(ص) احترام می کنند.
به همین مناسبت شب گذشته نیز، آیین های جشن و سرور در مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.
مراسم جشن و سرور در بقاع متبرک امامزادگان قم نیز برپا شده و ارادتمندان به پیامبر اکرم(ص) با شرکت دراین آیین باشکوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به کامل‌کننده مکارم اخلاق نشان دادند.
در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید، مساجد، تکایا و حسینیه‌های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار پیامبر اکرم(ص) و رسالت ایشان را بیان می کنند.
همچنین همزمان با عید سعید مبعث گروهی از مردم دوستدار ولایت قم با راه اندازی کاروان شادی و جشن و سرور و حرکت به طرف حرم حضرت معصومه (س)، این روز فرخنده و خجسته را گرامی داشتند.
در همین رابطه استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که عمده برنامه پیامبراکرم(ص) اعتلای اخلاق بوده است، گفت: آن حضرت می فرمایند مبعوث شدن من برای این بوده که مکارم اخلاقی را به کمال برسانم که این اصل، هدف بعثت پیامبر(ص) می باشد.
آیت الله احمد فقیه یزدی افزود: مکارم اخلاقی، کرامت ها، بزرگ منشی ها ، تمام آن ها در پیامبر(ص) بارز بود و در روایت داریم که کسی یک خلق از اخلاق الهی در وجود او باشد خداوند عذابش را کم می کند.
وی گفت: آن حضرت هدف بعثت خود را رساندن انسان به کرامت های اخلاقی معرفی کرد و خود نیز در تمام عرصه ها به ویژه در برخورد با خانواده، همسران، فرزندان و کودکان امت اسلامی دارای خلق نیکو بود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) اجرای ارزش های الهی و برچیده شدن بساط جهل وظلم در جهان است.
آیت الله احمد حسینی خراسانی افزود: مطابق کلمات نورانی خاندان وحی بعثت حقیقتا جنبه بزرگ لطف خدا در حق بشر می باشد، آفرینش بر مبنای این واقعه بزرگ تحقق پیدا کرده تا انسانیت به کمال برسد.
وی اضافه کرد: بعثت برای این شکل گرفته که انسانیت از قیود و حدود دست و پاگیر مانع رشد و پیشرفت، آزاد شود و در فضای پاکیزه نیز تنفس و زندگی کند.
آیت الله حسینی خراسانی همچنین بعثت را تحقق گسترده رحمت خدا بر آفرینش و هستی توصیف کرد و افزود: بعثت یکی از گرانسنگ ترین نعمت های خدا برای بندگانش محسوب می شود.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در 40 سالگی به مقام رسالت رسیدند و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بودند؛ پیامبر اعظم(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در 63 سالگی از دنیا رحلت کردند.
در بیست و هفتم رجب حضرت محمد(ص) با نزول اولین آیات قرآنی از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده و این چنین شد که ایشان آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شدند، که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.
حضرت محمد(ص) در شرایطی به ابلاغ رسالت الهی به مردم برگزیده شدند که عربستان گرفتار اوضاع نابسامان اجتماعی بود، در چنین شرایطی برای جلوگیری از تکذیب و تهمت های ناروا در ابتدای رسالت رسول نبی(ص)، دعوت به اسلام مخفیانه آغاز شد.
نبی اکرم(ص) دعوت به توحید را نخست از خانواده خود شروع کردند و اولین کسانی که به او ایمان آوردند، همسر ایشان خدیجه(س) و پسر عموی بزرگوارشان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) بودند و این دو تن پس از آن یاری بخش پیامبر(ص) در مسیر دشوار رسالت شدند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.