به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از روحانیان، طلبه ها، مدیران و مسئولان و قشرهای مردم با حضور در حسینیه شهدای درب یلان کاشان از مقام این عالم وارسته تجلیل کردند.
مداحی، مرثیه خوانی ، تلاوت آیات کلام الله مجید و عزاداری توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله برنامه های این آئین بود.
استاد حوزه علمیه قم در این آئین از آیت الله مصطفوی به عنوان یکی از یادگارهای حوزه علمیه نجف اشرف یاد کرد و گفت: ارتحال این عالم جلیل القدر ضایعه بزرگی برای جامعه اسلامی بود که به زودی قابل جبران نیست.
حجت الاسلام محمدرضا صبوحی احساس مسئولیت و خدمت به مردم به خصوص محرومان را از جمله ویژگی های بارز آیت الله مصطفوی دانست و افزود: این عالم ربانی در راه اعتلا و تبلیغ دین مبین اسلام شاگردان و طلبه های زیادی تربیت کرد.
آیت الله سید محمد باقر مصطفوی حسینی از علمای برجسته کاشان، اول اسفند سال 1310 در خانواده ای مومن و سرشناس در محله «سر پله» کاشان متولد شد.
آیت الله مصطفوی از سال 1351 پس از تحصیل در حوزه های علمیه قم و نجف اشرف با حضور در کاشان، به اقامه نماز جماعت، تفسیر و خطابه پرداخت که حاصل فعالیت های علمی ایشان در این سال ها مجموعه های دست نویسی در زمینه «تفسیر» ، «طهارات ثلاث» و کتاب «صلوه» است.
این عالم وارسته در هجدهم آذر سال 92 به علت کهولت سن به رحمت ایزدی پیوست و پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه بر دوش هزاران نفر از مردم کاشان در این شهر به خاک سپرده شد.
6136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.