به گزارش ایرنا، امروز قم میزبان حضور پر شور مشتاقان و ارادتمندان به ساحت روحانی ائمه اطهار(ع) در بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) است که آمده اند در روز تاسوعای حسینی عشق و ارادت خویش به اهل بیت(ع) را به نمایش بگذارند و به پیروی از امامشان، نماز را در اول وقت و به جماعت اقامه کنند.
نماز جماعت ظهر و عصر روز تاسوعا در قم با شرکت گسترده عزاداران حسینی همزمان با سایر صحن ها و اماکن مطهر حرم حضرت معصومه (س)، در صحن امام رضا(ع) به امامت آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اقامه شد و جلوه ای با شکوه به مراسم عزای سید و سالار شهیدان بخشید.
همچنین با حضور گسترده عزاداران حسینی، نماز جماعت ظهر و عصر روز تاسوعا با شکوه هرچه تمام در خیابان های اطراف حرم مطهر نیز اقامه شد.
بانوان حاضر در مراسم عزای حسینی نیز، نماز خود را به جماعت در مدارس و مکان هایی که به همین منظور تدارک دیده شده بود، اقامه کردند.
امروز مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(ع) از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای جهان با حضور در شهر قم و حرم کریمه اهل بیت(ع) در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
مردم سوگوار و دسته های عزادارای از صحن های مختلف وارد بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) می شوند و ارادتمندان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.
کودکان نیز در این روز حزن آلود مانند والدین خود رخت عزا برتن کرده و بسیاری از آن ها با حمل مشک های آب نقش سقا را ایفا می کنند؛ بسیاری از آنها نیز با پوشیدن لباس های سبز، یاد فرزندان سیدالشهدا(ع) را در ذهن ها تداعی می نمایند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.