به گزارش ایرنا، حضور پر شور مشتاقان و ارادتمندان به ساحت روحانی ائمه اطهار(ع) در بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) در روز تاسوعای حسینی نشان از عشق و ارادت شیعیان به اهل بیت(ع) است.
نماز جماعت ظهر و عصر روز تاسوعا با شرکت گسترده عزاداران حسینی همزمان با سایر صحن ها و اماکن مطهر حرم حضرت معصومه (س)، در صحن امام رضا(ع) به امامت آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت مقدس آستان کریمه اهل بیت(ع) اقامه شد.
همچنین نماز جماعت ظهر و عصر روز تاسوعا با شکوه هرچه تمام در خیابان های اطراف حرم مطهر و میدان روح‌الله شهر قم اقامه شد.
بانوان حاضر در مراسم عزای حسینی نیز نماز خود را در مدارس و مکان هایی که به همین منظور تدارک دیده شده بود، اقامه کردند.
امروز مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(ع) از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای جهان با حضور در این مکان مقدس، در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
دسته های عزادارای از صحن های مختلف وارد بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) می شوند و ارادتمندان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.
کودکان مانند والدین خود رخت عزا برتن کرده و بسیاری از آن ها با حمل مشک های آب نقش سقا را ایفا می کنند؛ بسیاری از آنها نیز با پوشیدن لباس های سبز، یاد فرزندان سیدالشهدا را در ذهن ها تداعی می نمایند.
شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) ساعاتی قبل از نماز ظهر روز تاسوعا شاهد حضور زائرانی بود که پس از انجام اعمال زیارت برای شنیدن سخنان خطیب حرم گردهم جمع شده بودند.
خطیب حرم حضرت معصومه(س) در سخنان خود از واقعه عاشورا به عنوان مهمترین واقعه تاریخ یاد کرد و گفت: تمام خوبی ها و بدی های عالم در این واقعه قابل مشاهده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری بیان کرد: دل تمام انسان ها در سراسر عالم با یاد سیدالشهدا آرام می شود و این نشان دهنده عظمت قیام امام حسین(ع) تا روز قیامت است.
وی ادامه داد: جنایتکارانی مانند گروه تروریستی داعش، یزیدیان زمان ما هستند که این گونه فجیع انسان های بی گناه و زنان و کودکان را می کشند.
خطیب حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: امید است به خون پاک شهدای مدافع حرم، ریشه این فتنه از جهان اسلام پاک شود.
وی در ادامه با اشاره به سختی مصیبت شهادت حضرت عباس برای امام حسین(ع) تصریح کرد: براساس آنچه در منابع معتبر تاریخی آمده است با شهادت حضرت عباس(ع)، غمی بزرگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را فرا گرفت.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.