به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهیان نور قم، افزود: موزه دفاع مقدس نیز همانند راهیان نور می تواند ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل نماید.
وی خاطرنشان کرد: این مجموعه فرهنگی به شکل ابتکاری و با توجه به جایگاه خاص قم در انقلاب به عنوان باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طراحی شده است.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود. این طرح که از سال 92 روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شده بود در ماه های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است.
بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است. همچنین در این مجموعه بخش های دیگری از جمله کتابخانه، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس نیز راه اندازی می شود.
باغ موزه دفاع مقدس قم بر اساس وعده مسئولان استان قرار بود در دهه فجر سالجاری به بهره برداری برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: در طول سال های گذشته ،نهادهای اجرایی سعی کرده اند برنامه راهیان نور، باشکوه به انجام برسد لذا برای تداوم این روند باید کاستی ها، کمبودها و تنگناها شناسایی شود.
سرمست خطاب به اعضای ستاد راهیان نور، گفت: با توجه به این که برش استانی سند ملی راهیان نور آماده شده است، باید تا 2 هفته آینده پیشنهادها و نقطه نظرها به دبیرخانه ستاد منتقل گردد.
وی گفت: از دستگاه هایی که در گذشته فعالیت چشمگیری داشته اند تقدیر خواهد شد و نهادهایی که کم کار بودند باید علت آن را توضیح دهند و برای برنامه های جاری راهیان نور، مسئولیت قبول کنند.
استاندار قم افزود: خدمت در این نظام به ویژه در راهیان نور توفیق است و همه باید بر اساس وظیفه سازمانی، و دینی و مذهبی وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهیم.
وی همچنین با استقبال از طرح بازدید مسئولان در قالب کمیته ارزیابی میدانی از مناطق جنگی، گفت: با توجه به این که بسیاری از دستگاه های اجرایی استان در ستاد نوروزی درگیر هستند، این بازدید باید به نحوی توزیع زمانی شود تا در طول سال 98، به تناوب و تناسب باشد.
وی همچنین با بیان این که از طرح محرومیت زدایی بسیج سازندگی استقبال می کنیم، گفت: بنای مدیریت استان هم افزایی و تعامل سازنده برای اجرای طرح های با قابلیت مقابله با آسیب های اجتماعی می باشد و در این زمینه با گروه های جهادی سپاه پاسداران همکاری های لازم صورت خواهد گرفت.
سرمست هچنین بر حضور مدیران دستگاه های اجرایی در جلسه های استانداری تاکید و بیان کرد: حضور نداشتن مدیران در چنین جلسه هایی پذیرفتنی نیست و باید حضور پررنگ داشته باشند.
وی در پایان از حضور ادارات و نهادها در نمایشگاه شکوه چهل ساله برای انتقال دستاوردها و ارزش های انقلاب به نسل جدید و همچنین حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد.
«نمایشگاه شکوه چهل ساله» از 14 تا 18 بهمن ماه جاری در مصلای قدس قم برپا شد؛ در این نمایشگاه 68 غرفه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دایر بود.
جلسه ستاد راهیان نور استان قم با حضور دستگاه های عضو ستاد در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد و مسئولان به ارائه اقدامات دستگاه های متبوع خود از این رویداد فرهنگی پرداختند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.