به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی ملت ایران را مدیون از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: باید با حاکمیت شاخص های جامعه اسلامی دین خود به این عزیزان را ادا کنیم.
وی ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود: جذابیت این موزه برای مخاطبین و جذب حداکثری شهروندان و مسافرین باید در طراحی آن لحاظ شود.
استاندار قم با تاکید بر توجه به جلوه های بصری در انتقال مفاهیم دقیق جنگ، بیان کرد: اثر گذاری موثر این موزه زمانی محقق خواهد شد که در بیان حقائق از ظرافت های هنری استفاده گردد.
سرمست همچنین با اشاره به برخی مشکلات و موانع تکمیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم گفت:‌ این مسائل در بازدید از این موزه و به صورت میدانی بررسی و تصمیم گیری های لازم انجام خواهد شد.
در ابتدای این دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره کل طی سال‌های گذشته ارائه کرد و خواستار حمایت مجموعه استان به منظور بهره برداری سریعتر از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد.
همچنین در این دیدار حکم ریاست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به بهرام سرمست استاندار قم تقدیم شد.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود. این طرح که از سال 92 روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شده بود در ماه های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است.
بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است. همچنین در این مجموعه بخش های دیگری از جمله کتابخانه، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس در نظر گرفته شده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.