سرهنگ پاسدار علی دستوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بسیج سازندگی قم آمادگی دارد با استفاده از تمام ظرفیت های خود در زمینه های گوناگون خدمت رسانی به مردم استان، فعالیت کند و این راهبرد را در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با قدرت بیشتری دنبال می کند.
وی بیان کرد: به همین منظور 514 طرح زودبازده به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری دستگاه های اجرایی در قم، عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح ها تا پایان شهریورماه سال آینده افتتاح می شود و در دسترس مردم مناطق هدف قرار خواهد گرفت.
سیزدهم بهمن ماه جاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، عملیات اجرایی 40 هزار طرح عمرانی زودبازده با رویکرد آب و اشتغال در روستاها و مناطق محروم کشور با شعار «دست در دست مردم، پنجه در پنجه شیطان» با پیام ویدئو کنفرانس سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور رئیس بسیج سازندگی به صورت همزمان در سراسر کشور با رمز «یا فاطمه زهرا(س)» شروع شد.
514 طرح مربوط به استان قم، در موضوع هایی مانند آب روستایی و تامین برق توسط انرژی خورشیدی می باشد که تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
دستوری گفت: از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در ایام الله دهه مبارک فجر، شرکت و ارائه گزارش اقدام های این سازمان خدمت رسان، در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در مصلای قدس قم بود که با استقبال پرشور بازدیدکنندگان و ثبت نام داوطلبان برای حضور در فعالیت های جهادی همراه شد.
نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر هفته گذشته با هدف بیان گوشه ای از عملکرد و فعالیت های نظام در طول چهار دهه از انقلاب برپا و با استقبال مردم این استان روبرو شد.

** خدمت رسانی 40 گروه جهادی در قم
همچنین مدیر حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی قم گفت: به مناسبت دهه فجر و به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 گروه جهادی محله محور در استان مشغول خدمت رسانی بودند.
سرگرد پاسدار سید علی سید میرزایی افزود: این گروه های جهادی که شامل بیش از 400 جهادگر بسیجی بودند، در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی، مشاوره و امور خانواده، اقتصاد مقاومتی، مقابله با آسیب های فضای مجازی و نیز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و حاشیه شهر به خصوص محله های تحت پوشش طرح کرامت در ایام الله دهه فجر، فعالیت کردند.
وی ادامه داد: به طور خاص نیز پنج گروه جهادی عرصه بهداشت و درمان در این ایام به ویزیت رایگان بیماران و مراجعه کنندگان اقدام نمودند.
سید میرزایی همچنین با بیان این که در حال حاضر بر اساس اهداف و برنامه های مقرر در طرح اعتلاء، 154 گروه جهادی در سطح استان قم شناسایی، ثبت و سازماندهی شده اند، گفت: فراخوان برنامه ریزی برای فعالیت 110 گروه جهادی در ایام نوروز در استان در حال انجام است تا بتوانیم به زدودن بخشی از محرومیت ها کمک کنیم.
بیش از سه هزار جهادگر بسیجی در قالب 75 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
بسیج سازندگی استان دارای 33 گروه جهادی از میان طلبه های حوزه های علمیه، 22 گروه جهادی از میان دانشجویان دانشگاه های استان و 20 گروه جهادی از بین داوطلبان حوزه های مساجد و محلات قم است.
محرومیت زدایی و انجام طرح های عام المنفعه از اهداف بسیج سازندگی است که در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.