به گزازش ایرنا، داریوش بلدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: در این مدت 16 هزار سند نیز در شهرهای دارای کمتر از 25 هزار سکنه و روستاهای قم صادر شد.
وی با اشاره به اجرای طرح هادی به منظور سامان دهی بافت مناطق روستایی در 133 روستای استان گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار قم تحت پوشش طرح هادی قرار گرفتند، و برای حدود 30 روستاهای کمتر از 20 خانوار نیز طرح مذکور تهیه شده که در مجموع 151 روستای قم مشمول طرح هستند.
بلدی گفت: در قم حدود 200 روستا وجود دارد، که 124 روستا بالای 20 خانوار و 76 روستا نیز پایین تر از 20 خانوار است.
مدیرکل بنیاد مسکن قم همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی بهسازی مسکن روستایی گفت: مطابق این طرح باید سالانه 200 هزار مسکن تحت نظارت بنیاد مسکن مقاوم سازی شود که سهمیه ای نیز برای قم در نظر گرفته شده از این رو برای رفاه ساکنان روستا، نظام فنی روستایی در استان تشکیل شد، که مانند نظام مهندسی در مسکن شهری عمل می کند.
این مسئول همچنین با بیان اینکه از سال 84 تاکنون 12 هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات با نرخ کم به بانک های عامل معرفی استان شدند، گفت: از این تعداد هشت هزار تن خانه های خود را مقاوم سازی کردند.
مدیرکل بنیاد مسکن قم تصریح کرد: در گذشته با وقوع یک زلزله پنج ریشتری خانه های روستایی دچار تخریب می شد، ولی در حال حاضر به لطف طرح بهسازی از مقاومت بالایی در برابر زلزله و حوادث طبیعی برخوردار می باشند.
نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی از چهاردهم بهمن در مصلای قدس قم آغاز شده و فردا به کار خود پایان می دهد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.