به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز شنبه در مراسم تقدیر و معارفه مدیران عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: پس از زلزله های شدید غرب استان کرمانشاه، برق مناطق و مردم زلزله زده در کمترین زمان ممکن و با کیفیت بالا وصل شده است.
سالاری در عین حال اشاره‌ای هم به مشکلات حوزه شرکت برق کرد و گفت: تیرهای برق به شکل کنونی در هیچ یک از شهرهای پیشرفته دنیا وجود ندارد و امیدوارم شرکت های توزیع برق هم به زودی به سمت شبکه زمینی و خدمات باکیفیت تری حرکت کنند.
او همچنین سرانه هزینه برق رسانی به نقاط دوردست و نگهداری آن را غیرمنطقی دانست و گفت: در این گونه موارد باید از برق خورشیدی استفاده شود زیرا هزینه تمام شده آن بسیار پایین‌تر است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 760 هزار مشترک برق دارد که 630 هزار مورد آن خانگی، بیش از 25 هزار مشترک عمومی و بیش از 10 هزار مشترک کشاورزی و صنعتی هستند و بقیه مشترکان هم در «سایر مصرف و روشنایی معابر» تعریف می شوند.
تمامی شهرها و روستای استان (غیر از روستاهای خالی از سکنه یا دارای کمتر از سه خانوار) به شبکه توزیع برق متصل هستند.

** بازسازی و تعمیر حدود 83 هزار واحد زلزله ‌زده کرمانشاه
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در باره آخرین وضعیت تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله گفت: تاکنون بیش از 59 هزار واحد مسکونی آسیب دیده تعمیر و مقاوم سازی شده و نزدیک به 23 هزار واحد تخریبی هم بازسازی شده اند.
او عملیات بازسازی مناطق زلزله زده استان را بسیار موفق توصیف کرد و گفت: در مجموع حدود 12 هزار و 500 واحد مسکونی تخریبی در روستاها داشتیم اما تاکنون 22 هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته شده است؛ در واقع بسیاری از روستائیان از فرصت زلزله استفاده کرده و خانه های در معرض آسیب خود را از نو ساخته اند.
سالاری در باره کیفیت بازسازی ها نیز گفت: واحدهای مسکونی تعمیری و بازسازی شده تاکنون در معرض سه پس لرزه 6.2، 6.4 و 5.9 ریشتری قرار گرفته اند اما خوشبختانه کوچکترین آسیبی به آنها نرسیده است.
21 آبان سال 97 یک زمین لرزه 7.3 ریشتری در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.