به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه ستادهای معین بنیاد مسکن نمی توانند برای همیشه در مناطق زلزله زده باشند ، افزود: برخی از مردم مناطق زلزله زده مدعی هستند که واحد مسکونی آنها در زلزله 7.3 ریشتری پارسال آسیب دیده ولی واحد آنها ارزیابی نشده است.
وی ادامه داد، ظرف 2 هفته آینده باید تکلیف همه ادعاها و اعتراض های مردم روشن و از طرف بنیاد مسکن و فرمانداران به آنها جواب داده شود زیرا پس از این تاریخ پرونده بازسازی و احداث واحدهای زلزله زده برای همیشه بسته خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون از 519 مورد اعتراض مردم شهرستان گیلانغرب تنها 14 مورد آنها به حق بوده است ولی مدیریت ارشد استان نمی خواهد حق هیچ کسی ضایع ، باید تمام مورد بررسی و ارزیابی شود.

** بیش از 6 هزار چادر و کانکس اضافی در شهرهای مناطق زلزله وجود دارد
سالاری در ادامه گفت: طبق آمار از 6 هزار و 589 کانکس در سطح شهرهای مناطق زلزله زده سه هزار و 911 مورد آن اضافی است.
وی همچنین افزود: 2 هزار و 33 چادر بلااستفاده و خالی از سکنه و 607 کانکس کارگری نیز وجود دارد که چهره شهرها را زشت و نامطلوب کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین اظهار داشت: هزار و 379 کانکس متعلق به مالکان واحدهای تخریبی، هزار و 299 کانکس متعلق به مستاجران واحدهای تخریبی، هزار و 380 کانکس نیز متعلق به مستاجران تعمیری در سطح شهر وجود دارد.
سالاری همچنین از بنیاد مسکن خواست هرچه زودتر نسبت به جمع آوری کانکس های اضافی اقدام کنند زیرا وجود این کانکس ها چهره شهر را زشت و نامطلوب کرده است.
او در ادامه تعداد واحدهای تعمیری تکمیل شده را 58 هزار 508 واحد اعلام کرد و گفت: از 68 هزار و 647 موردی که تاکنون به بانک ها معرفی شده 63 هزار و 716 مورد انعقاد قرارداد شده است.
وی همچنین اظهار داشت: چهار هزار و 931 مورد برای عقد قرارداد به بانک ها مراجعه نکرده اند و اگر ظرف مدت معین اقدام نکنند به منزله انصراف آنها تلقی می شود و پرونده اشان بسته خواهد شد.
سالاری در ادامه افزود: از تعداد 63 هزار و 716 موردی که عقد قرارداد شده 62 هزار و چهار مورد پرداخت شده و هزار و 713 مورد برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده اند که باید زودتر علت یابی و تکلیف این پرونده ها نیز روشن شود.
سالاری در ادامه آمار پی کنی شهری را 11 هزار و 466 مورد و پی کنی روستایی را 25 هزار و 721 مورد اعلام کرد و گفت: پی کنی تمام واحدهای مسکونی روستایی و شهری تمام نشده هم اکنون در مجموع 37 هزار و 187 واحد پی کنی شده در دست اقدام داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین آمار واحدهایی که گچ کاری شده و نصب در و پنجره آنها در حال انجام است را 22 هزار و 504 مورد عنوان کرد و افزود: رسیدن به این مرحله به منزله تکمیل واحدها است.
سالاری همچنین تعداد واحدهای اسکلت شده را 32 هزار و 177 مورد برشمرد و گفت: در یک ماه گذشته اسکلت 700 واحد شهری و 600 واحد روستایی انجام شده که باید این کار سرعت بیشتری بگیرد.

** ساخت واحدهای روستایی تا آخر سال باید پایان یابد
سالاری در ادامه با اشاره به هزار و 704 واحد روستایی که هنوز پی کنی نشده است ، گفت: طبق برنامه تا پایان نوروز 98 کار ساخت واحدهای مسکونی روستایی باید پایان یابد.
وی در ادامه اظهار داشت: بیشتر این واحدهای پی کنی نشده از جمله پرونده هایی است که متقاضیان آنها پس از تشکیل پرونده برای ادامه کار به بنیاد مسکن و یا بعد از عقد قرارداد به بانک مراجعه نکرده اند لذا باید هرچه زودتر تکلیف آنها روشن شود تا به برنامه پیش بینی شده برسیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.