مراد علی تاتار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع 6 روستای شهرستان قصرشیرین به عنوان کانون اصلی زلزله 6.4 ریشتری امسال دچار خسارت شد که کار ارزیابی واحدهای مسکونی این روستاها از سوی بنیاد مسکن پایان یافته است.
وی اظهار داشت: در مجموع مالکان 200 واحد مسکونی آسیب دیده در این روستاها می توانند از تسهیلات بازسازی برای ساخت واحدهای مسکونی خود استفاده کنند و به آن ها 350 میلیون ریال تسهیلات و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: تاکنون 517 واحد مسکونی تعمیری شهری نیز از سوی کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی شده و در صورت تامین اعتبار تمامی واحدهای تعمیری زلزله امسال نیز برای استفاده از تسهیلات بازسازی به بانک های عامل معرفی می شوند.
تاتار گفت: همچنین با پیگیری های صورت گرفته مالکان واحدهای آسیب دیده محله های حاشیه نشین «پالی آباد» ، «پشت امیدوار» و فازهای سه و چهار قصرجدید نیز با الحاق این محله ها به شهر هم اکنون برای صدور سند به ثبت اسناد معرفی می شوند و می توانند از تسهیلات زلزله همانند دیگر مالکان واحدهای آسیب دیده در سایر نقاط شهر برخوردار شوند و نسبت به تعمیر و بازسازی واحدهای خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین در جریان زلزله 7.3 ریشتری پارسال غرب کرمانشاه در مجموع 310 واحد مسکونی روستایی قصرشیرین تخریب شد که هم اکنون با پرداخت تسهیلات و تلاش بنیاد مسکن کار ساخت 290 واحد آن پایان یافته و 20 واحد مسکونی باقی مانده نیز تا پایان امسال تکمیل و تحویل مالکان آن ها می شود.
او ، در مجموع پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی روستایی را 95 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: کار تعمیر 703 واحد تعمیری روستایی نیز به طور کامل پایان یافته است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین با بیان اینکه ساخت واحدهای شهری هم اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، گفت: تاکنون 58 واحد مسکونی شهری که در زلزله پارسال غرب کرمانشاه آسیب دید بازسازی شده است و کار بازسازی واحدهای دیگر نیز ازسوی مالکان آن ها در دست اقدام است.
تاتار گفت: در مجموع 960 واحد مسکونی در این شهرستان در جریان زلزله 7.3 ریشتری پارسال غرب کرمانشاه تخریب شد که 650 واحد مسکونی شهری و 310 واحد مسکونی روستایی است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.