اروج رحیملو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی سهم شهرستان خوی امسال یکهزار و 300 واحد بود که از این تعداد تاکنون 800 واحد با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی شده است.
وی افزود: امسال برای مقاوم سازی واحد های روستایی بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات به روستائیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی 200 میلیون ریال است یادآور شد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پنج درصد و زمان بازپرداخت آن 15 ساله است و همه روستائیان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی افزود: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، و در این راستا نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان هستیم.
وی اضافه کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی و مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می شود و نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا، طرح بهسازی مسکن روستایی، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی اجرا می شود.
در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بیش از 20 خانوار در آن ها ساکن هستند.
3020/3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.