رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مناطق روستایی و شهری سرپل ذهاب تا امروز برای بیش از 35 هزار واحد مسکونی آرماتوربندی ، 32 هزار و 500 واحد اسکلت بندی، 29 هزار و 300 واحد اجرای سقف، 23 هزار و 800 واحد دیوارچینی و 28 هزار واحد نصب درب و پنجره از سوی ستادهای معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.
وی اظهار داشت: عملیات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی مناطق روستایی برابر برنامه زمانبندی در حال اجراست و تا پایان امسال به اتمام می رسد.
رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: عملیات پایان بازسازی واحدهای تخریبی و نیازمند مقاوم سازی شهری ، طبق برنامه زمانبندی بنیاد مسکن برای پایان نیمه اول سال 98 است که تلاش می شود تا زمان مشخص شده پایان یابد و زلزله زدگان بتوانند در واحدهای خود زندگی عادی را از سر گیرند.
خواجه ای، همچنین از عملیات پایات تعمیرات 60 هزار واحد مسکونی تعمیری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مالکان این واحدهای مسکونی تسهیلات بازسازی را دریافت کرده و نسبت به تعمیرات واحدهای مسکونی خود اقدام کرده اند.
وی ادامه داد: همکاری و تلاش مردم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند بازسازی را تسریع می کند که امید است مردم با همین رویه در انجام امور بازسازی پرتلاش بوده و یار و همراه بنیاد مسکن باشند.
21 آبان سال 97 یک زمین لرزه 7.3 ریشتری در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.