به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان نقشه برداری کشور، افزود: حراست از منابع طبیعی جزو مسائل زیرساختی و مهم کشور است که باید با همکاری نهادهای علمی و اجرایی به یک گفتمان ملی تبدیل شود.
وی بیان کرد: پرداختن به مسائل سرزمینی مانند برخی از موضوع های سیاسی زودگذر نیست و لازم است در این گونه امور که آینده کشور را می سازد، همه قشرهای اجتماعی مشارکت کنند.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: مردم باید این مسائل را بشناسند و نسبت به انجام وظیفه ملی و شرعی خود در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.
اعرافی با اشاره به این که مبلغان دینی برای انجام فعالیت های فرهنگی در زمینه حفظ منابع ملی نقش موثری دارند، گفت: البته حرکت در این جهت نیازمند تعامل همه دستگاه های اجرای و فرهنگی کشور و همچنین تدوین نقشه ای جامع است.
وی افزود: حوزه های علمیه آمادگی دارند تا با انجام تحقیق و پژوهش از منظر فرهنگی، اجتماعی و دینی به نهادهای متولی حفاظت از منابع ملی و زیرساختی کشور کمک کنند.
وی ادامه داد: شبکه منسجم روحانیت در سراسر کشور آماده است تا از ذخایر فکری اسلام برای فرهنگ سازی در خصوص لزوم حفاظت از سرمایه های ملی، استفاده و آن را در جامعه ترویج کند.
مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علمای برجسته حوزه علمیه، دیدار و گفت و گو کرد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.