به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا اعرافی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مسکن طلاب حضرت جواد الائمه(ع) شهرستان بافق گفت:جامعه ای که برای علم ارزش قائل است آن جامعه بیدار و پیشروست و آموزش وپرورش، دانشگاه و حوزه سه ضلع علم ودانش در کشور هستند و بهترین خدمت ها، خدمت برای ارتقا آموزش وپرورش، ارتقا علمی و معنوی دانشگاه و حوزه های علمیه است.
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اگر علم و دانش را در همه ابعاد آن بنیان شخصیت فردی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه ای بدانیم، جامعه ای که مسئولانش قدر علم و مردمش هم جایگاه علم را بدانند آن جامعه پویا و سعادتمند است.
وی، مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی بافقی را جز معماران قم جدید و حوزه علمیه به شمار آورد و افزود: حضور او در پایه های بنیان قم جدید حقیقتا اثرگذار بوده وهیچ گاه در تاریخ فراموش نخواهد شد.
اعرافی یاد آور شد: هنرمندان، شاعران، علما و شهدای بزرگی مثل ‌شیخ محمدتقی بافقی بودند که مثل یک نگینی در این منظومه علم و اندیشه می درخشند و نقش و سهم آیت الله بافقی در پایه گذاری حوزه علمیه قم و مبارزه با ارکان نظام شاهنشاهی در آن دوران سیاه و تاریک درتاریخ فراموش نخواهدشد.
امام جمعه میبد اظهار کرد: علم و دانش اساس هویت انسان است و در همه عرصه ها، علم ارزش دارد و ما مفتخریم که در عصر جاهلیت و در یکی از برهه های تاریک تاریخ، قرآن بر بشریت عرضه و همگان در آیینه قرآن دیدند که همه علوم در آن مطرح شده است.
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: همچنین نگاه بلند قران نگاه عالمانه و مشوق دانش و پیشرفت علمی بشر است و وقتی که ما از فرهنگ اسلام فاصله گرفتیم پایه های علم در کشور ما و جهان اسلام ضعیف شد.
امام جمعه موقت قم ابراز امیدواری کرد: دربافق شاهد این باشیم که از حوزه علمیه این شهر روحانیونی شایسته از خواهران و برادرانی که متعلق به اخلاقی اللهی و در خدمت جامعه باشند، تربیت و چهره های بزرگی شوند که بتوانند در آینده در این دنیای پرآشوب امروز نقش الهی، ایمانی و علمی پیدا کنند.
رئیس جامعه المصطفی(ص) ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در 2 دهه گذشته مسیر علمی بسیار خوبی را طی کردیم و کشورمان که در جنگ، تحریم و با این همه دشمنی ها رشد علمی بالا و جایگاه برتر در منطقه دارد از همه جهات پیشرفت کرده است.
اعرافی در پایان گفت: درسطح کشور حدود100هزار طلبه برادر و70هزار طلبه خواهر داریم که در حال کسب علم دانش هستند که مهمترین مشکل آنها نداشتن مسکن است.
11 واحد مسکونی طلاب با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد ریال که از سوی حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق تامین شده است در سفر مدیر حوزه های علمیه کشور به این شهر، افتتاح شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.