به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله محسن مجتهدشبستری، وی در جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی حوزه های علمیه تبریز، آشنایی روحانیون با رشته های مورد نیاز جامعه اسلامی را مصداق عمل خیر دانست و یادآوری کرد: در شرایطی که شیطان پرستان با مکاتب الحادی و ایسم هایی همچون سکولاریسم و لیبرالسیم شبهه افکنی می کنند، در این شرایط آشنایی با آنها مصداق عمل خیر است.
وی، تجدید نظر در کتب درسی حوزه های علمیه و افزودن درس هایی که مفید و نیاز به حال جامعه امروزی است را لازم دانست و اظهار کرد: تعلیم رشته های مفید در حوزه های علمیه باید مختص شرایط روز باشد و علاوه بر تعلیم، تربیت هم در این زمینه لازم است.
آیت الله مجتهدشبستری گفت: تذکرات اهل بیت (ع) در زمینه های مختلف و به ویژه تعلیم و تعلم بسیار آموزنده و مفید است و باید در جلساتی که با حضور علما برگزار می شود، از علم و عالم بیشتر صحبت شود تا مسایل حاشیه ای.
وی با اشاره به فضیلت های بی شمار تعلیم در آموزه های دینی، افزود: برای کسی که معلم است حتی ماهیان دریاها، فرشتگان آسمان ها و تمام موجودات زمینی و آسمانی برایش طلب مغفرت می کنند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در اغلب احادیث برای معلم کلمه خیر (معلم الخیر) در باب تعلیم آمده است، یادآوری کرد: خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: ای موسی وقتی به مردم سخن می آموزی سخنان خیر را به آنها یاد بده.
آیت الله مجتهدشبستری، دعوت به معروف و کارهای نیک را از وظایف علما و روحانیون برشمرد و گفت: از جمله کارهای خیر شناخته شده از نظر عقلی و شرعی مورد پسند، نماز است و علما و روحانیون باید در منابر و خطابه های خود مردم را در این خصوص آگاهی دهند.
19 حوزه علمیه در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت دارد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.