به گزارش ایرنا آخوند گلدی کمالی مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت روز شنبه در همایش اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر در این استان برگزار شد اظهار کرد: تکفیریی ها خوارج این زمان هستند و هیچ کس فکر نمی کرد فرقه ای که انگلستان در عربستان بنیان نهاد بهترین ماشین کشتار مسلمانان و بی گناهان خواهد شد.
وی با بیان اینکه داعش با نام اسلام و مذهب کشتاری بیرحمانه در دنیا راه انداخته است گفت: اسلام در قرآن و همچنین پیامبر اکرم (ص) در هیچ کجا دستور به کشتن غیرنظامی ها نداده است و این جنایت ها ایده های محکوم شده وهابیت هستند.
وی افزود: در آموزه های دینی به کشت و کشتار و نسل کشی اشاره ای نشده است و وجدان بشری نیز چنین چیزی نمی پذیرد.
وی بر روشن نگری جامعه جهانی در این خصوص تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید فرهنگ سازی شود که اسلام چنین چیزی که داعش در دنیا معرفی کرده است نیست.
مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت با بیان اینکه عصر بیداری اسلامی از فتنه تکفیری ها رنج می برد گفت: جریانی که خون مسلمانان را بر زمین بریزد با شیعه و سنی رابطه ای ندارد.
کمالی افزود: این گروه خود را بر همگان برتر می دانند و خون غیر از خود را حلال می دانند.
این همایش با حضور علمای شیعه و سنی و طلاب در تالار لاله سپاه خراسان شمالی برگزار شد.
10 درصد از جمعیت 941 هزار نفری خراسان شمالی اهل تسنن هستند که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان ساکن هستند و همچنین زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم دارند.
1744/3007/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.