به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس بیان داشت: با تبیین آیات قرآن در خصوص جهاد برای مردم، امکان دفاع از کشور و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و ارزش‌های اصیل آن را فراهم کردیم.
وی با بیان اینکه یکی از واجباتی که مردم اطلاعات کافی در خصوص آن ندارند، مقوله خمس است، گفت: خمس یک واجب مخفی است که باید مردم را نسبت به آن و اهمیت این مساله آگاه کنیم.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به این که پرداخت خمس مانند سایر احکام اسلامی بر همگان واجب است، افزود: احیای فرهنگ خمس در جامعه اسلامی، حاصل یک کار جمعی است و نقش روحانیت در تبیین این فریضه الهی غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به این که دشمنان می خواهند چهره حقیقی دین را مخدوش کنند، بیان کرد: روحانیت وظیفه دارد به شبهه های وهابیت و سکولارها، پیرامون مساله خمس به صورت جامع پاسخ دهد.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به برگزاری همایشی با موضوع احیای خمس در قم و راه اندازی بنیاد بین المللی خمس، تصریح کرد: همه ما باید در راستای نهادینه سازی فرهنگ خمس در جامعه گام برداریم و از جمله اقدامات اولیه در این مسیر آگاه سازی هر چه بیشتر مردم است.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بنیاد بین المللی خمس در جمع‌آوری خمس دخالتی ندارد و تنها پاسخگوی مشکلات و شبهات مطرح شده در این زمینه خواهد بود، خاطرنشان کرد: مردم از پرداخت خمس مضایقه ندارند اما اطلاعات کافی در مورد آن ارائه نشده است
آیت الله نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس با بیان اینکه خمس شامل همه افراد جامعه در هر وضعیت مالی هر چند اندک می‌شود، تصریح کرد: خمس نقش تاثیرگذاری در رشد و گسترش فرهنگ شیعی داشته و امروز هم ظرفیتی عظیمی است که می توان از آن در راه آبادانی و توسعه نظام اسلامی استفاده کرد.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.