محمدکاظم رضوانی عصر دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: سینمای ونوس از 20 شهریور تا دوم مهر مصادف با 14 محرم اکران فیلم های سینمایی در سالن های این سینما را متوقف و فعالیت خود را از سوم مهر ماه مصادف با 15 محرم از سر خواهد گرفت.
وی ادامه داد: سینماهای تربیت و نیز آیه نیز از 23 شهریور مصادف با چهارم محرم الحرام تا دوم مهر مصادف با 14 محرم اکران فیلم های سینمایی به حالت تعلیق درآورد و فعالیت خود را از سوم مهرماه مصادف با 15 محرم از سر خواهند گرفت.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین همزمانی 21 شهریور ماه روز ملی سینما با دومین روز محرم الحرام را مورد اشاره قرار داد و گفت: جشن روز ملی سینما که هر ساله برگزار می شد امسال به مناسبت همزمانی با محرم برگزار نخواهد شد.
رضوانی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت عزای آل الله در ایام حزن اهل بیت(ع) در ماه محرم و صفر گفت: با آغاز فعالیت سینماهای قم در 15 محرم، سینماگران حساسیت لازم برای انتخاب فیلم های اکرانی خود خواهند داشت.
سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی و سینمای آیه با 140 صندلی سه سینمای فعال شهر قم هستند.
مجتمع سینما ونوس قم با دو سالن نمایش به ترتیب 213 و 63 صندلی در سال 1388 به عنوان اولین سینمای مجهز به سیستم دالبی دراستان قم فعالیت خود را آغاز کرد. در این سینما علاوه بر پخش فیلم، کلاس های آموزشی، غرفه فرهنگی، کافی شاپ و یک سالن VIPنیز دائر است.
سینما تربیت نیز یکی از سینماهای قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است. 466 صندلی دارد و مزیت آن نسبت به دو سینمای دیگر واقع شدن در مرکز شهر و دسترسی مناسب است.
سینما آیه به عنوان نخستین سینمای تخصصی طلاب و روحانیان، اردیبهشت ماه 95 در مدرسه اسلامی هنر قم گشایش یافت. هدف از بهره برداری این سینما، ایجاد بستر برای حضور قشر فرهیخته حوزه، نخبگان حوزوی و عموم متدینانی که به طور عادی شاید در سینماها حضور پیدا نکنند، در سینما بوده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.