به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر کریمی قدوسی روز چهارشنبه در آیین عزاداری طلبه های جامعه المصطفی در مجتمع آموزش عالی فقه قم افزود: راهی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به پیروان خود نشان داد، راه ایثار، مقاومت، ایستادگی و مقابله با ظلم و ستم است که در سایه از خودگذشتگی هایی که همواره در طول تاریخ برای اعتلای اسلام در جریان بوده، تحقق و تداوم یافته است.
وی با اشاره به ایستادگی مسلمانان در کشورهای خاورمیانه و به تبع آن تغییر موازنه قدرت به نفع جریان مقاومت گفت: امروز با وجود مکر و حیله دشمنان و همه توطئه هایی که درصدد ممانعت از گسترش اسلام ناب محمدی در میان جوامع بشری است، همه این ترفندها یکی پس از دیگری با شکست های مفتضحانه و حقارت آمیز روبرو می شود.
وی واقعه عاشورای حسینی را تجلی گاه حماسه و ایثار توصیف کرد و افزود: آنچه که در این حماسه عظیم و بی نظیر تاریخی قابل درس آموزی و عبرت گیری است، مفهوم گسترده ای است که در هر زمان می تواند، مورد استفاده جوامع انسانی و بشری قرار بگیرد و همانا ایستادگی و مقابله با ظلم و ستم مستکبران است.
کریمی قدوسی تحقق این حقیقت قرآنی که همان پیروز حق بر باطل است را یکی از ابعاد و شاخص های برجسته و مهم نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت یک هزار و 378 سال از واقعه کربلا همه تلاش ها و توطئه ها برای خاموش کردن این چراغ پرفروغ و فروزان و به فراموشی سپردن حرکت توحیدی و ظلم ستیزانه قیام عاشورا بی نتیجه و بی حاصل مانده است.
وی جاودانه بودن جریان حق و پیروزی قاطعانه آن بر جریان کفر و استکبار را نیز مهمترین آموزه و حقیقت نهضت عاشورا برشمرد و گفت: سرور و سالار شهیدان در یک برهه ای از تاریخ چون احساس کرد که شجره طیبه توحید نیازمند آبیاری با خون های مقدس و پاک است، با همه یاران و خاندان بزرگوار خود به میدان جهاد و نبرد آمد و با فداکاری و اخلاص باعث شد درخت تنومند و ریشه دار توحید همچنان پایدار بماند.
همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام، مراسم باشکوه عزاداری طلبه ها و روحانیان جامعه المصطفی العالمیه با حضور جمع زیادی از طلاب کشورهای مختلف در مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی قم برگزار شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.