به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام آیت الله عباسیان روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی افزود: در ماه محرم همچنین 110 نفر از روحانیان از قم به استان کرمانشاه اعزام شده اند که تاکید ما بر استفاده از این افراد در بقعه ها و روستاهای دورافتاده استان بوده است.
وی همچنین از ساماندهی روحانیان بومی استان برای استفاده در شهرها خبر داد.
به گفته عباسیان، برنامه سوگواره بصیرت افزایی عاشورایی با هدف حضور حداکثری مردم در ویژه برنامه های محرم و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ شهادت طلبی اجرا می شود.
وی در بیان جزییات این برنامه گفت: روز اول محرم برنامه شیرخوارگان حسینی در هشت بقعه استان اجرا می شود و در شهر کرمانشاه نیز سالن ورزشی امام خمینی (ره) به این منظور در نظر گرفته شده است.
اجرای برنامه لبیک یا حسین در 10 بقعه استان به مناسبت دوم محرم همزمان با ورود امام حسین (ع) به کربلا دیگر برنامه ای بود که عباسیان به آن اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه این برنامه در بقعه امام زاده ابراهیم طاقبستان اجرا خواهد شد، افزود: سال گذشته بیش از سه هزار نفر از این برنامه استقبال کردند.
عباسیان تاکید کرد که برنامه لبیک یا حسین باید در ایام محرم تبدیل به یک سنت بشود.
اجرای برنامه احلی من العسل در بزرگداشت مقام حضرت قاسم (ع) با کمک بسیج دانش آموزی در هفت بقعه استان، دیگر برنامه اوقاف کرمانشاه در ایام محرم عنوان شد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه این اداره کل بعد از اجرای ویزه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در دوازدهم محرم برنامه رهروان زینبی در 13 بقعه استان با حضور خواهران برگزار خواهد کرد.
عباسیان، همچنین از اجرای برنامه منشور عزت ویژه خطبه خوانی حضرت سجاد (ع) در سطح هفت بقعه خبر داد.
اقامه نماز ظهر عاشورا ، اجرای برنامه شام غریبان در 10 بقعه استان و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن دیگر برنامه های ویژه محرم عنوان شد.
وی در ادامه گفت: در برخی از بقاع متبرک برنامه اطعام خواهیم داشت ضمن اینکه امسال 2 موکب اصلی و هفت موکب فرعی در ایام اربعین برپا خواهد شد که در 2 موکب قصرشیرین و خسروی روزانه 30 هزار غذای گرم توزیع خواهد شد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.