به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی از این مبلغان بومی استان و باقی از حوزه های علمیه قم، اصفهان و مشهد هستند که مبلغان اعزامی تا پایان دهه اول محرم در مساجد، حسینیه ها، هیات های مذهبی و مدرسه ها هم چنین دانشگاه ها و دیگر مرکزها به تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی و پاسخگویی به شبهات دینی و تبیین اهمیت نماز می پردازند.
وی تصریح کرد: محرم فرصت مناسبی برای انجام وظایف مهم مبلغان که همان تبلیغ دین مبین اسلام است محسوب می شود، چرا که تبلیغ دین یکی از مطالبات مهم مردم و نظام است.
انصاری راد تاکید کرد: هیات های مذهبی باید در برگزاری مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، به اقامه نماز جماعت اول وقت اهتمام ویژه داشته باشند، چرا که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا و در آن شرایط سخت، نماز اول وقت را ترک نکرد.
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ، یک هزار و 200 هیات مذهبی دراستان هرمزگان اقدام به برگزاری آیین های ماه محرم وگرامیداشت یاد وخاطره قیام اباعبدالحسین(ع) و72 یار باوفایش می کنند.
هیات های مذهبی پیش از فرارسیدن محرم اقدام به سیاه پوش کردن مساجد، تکایا، حسینه ها ، منازل وادارات ومعابر سطح شهر کرده واسباب و وسایل برگزاری این مراسم از قبیل بلندگو، تریبون، جایگاه، مفروش کردن فضا برای برگزاری مراسم، خرید طبل ، زنجیر و دعوت از روحانیان و مبلغان و وسایل پخت و پز نزولات و پذیرایی را فراهم کردند.
هیات های مذهبی هرمزگان در طول ماه محرم و بویژه در دهه اول محرم با برگزاری مراسم های خاص این ماه از جمله روضه خوانی، تعزیه خوانی، مرثیه سرایی، علم گردانی، تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی یاد و خاطره قیام امام حسین و 72 یار باوفایش را گرامی می دارند.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.