محمدکاظم رضوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به حضور سه فیلم از نوجوانان قمی به بخش مسابقه دومین المپیاد فیلم سازی نوجوان کشور افزود: اگر چه این نوجوانان موفق به کسب مقام در این جشنواره نشدند ولی حضور گسترده نوجوانان فیلم سازقم در این جشنواره نوید دهنده آینده خوب در این زمینه است.
این المپیاد 10 شهریورماه در اردوگاه شهید بهشتی شهر اصفهان آغاز شد.
وی با تاکید بر اینکه حضور پر تعداد نوجوانان قم در این المپیاد اتفاقی نبوده است ادامه داد: در سال های اخیر زیرساخت های استان در زمینه فیلم سازی و سینما ارتقا یافته و ادامه این روند نیازمند حمایت و برنامه ریزی دقیق می باشد.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اکران همزمان 9 فیلم از این جشنواره در سینما آیه قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: 9 فیلم از این جشنواره در 10 نوبت با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده آنها در سینما آیه قم برگزار شد که این اتفاق با استقبال خوب مواجه شد و بازخوردهای مثبتی در این زمینه رقم خورد.
سینما آیه سینمایی در سال 1395 تأسیس شده هم‌اکنون متعلق به مدرسه اسلامی هنر قم است. این سینما دارای یک سالن نمایش با ظرفیت 110 نفر و مجهز به سیستم صوت دالبی و کیفیت تصویری بالا است.
رضوانی، در ادامه تغییر نگاه خانواده ها به فیلم کودک و نوجوان را ضروری دانست و ادامه داد: فیلم های ساخته شده توسط نوجوانان طبیعی است که دارای فیلمنامه و یا فیلمبرداری حرفه ای نباشد چرا که این فیلم ها توسط نوجوانان و برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است.
وی اکران همزمان فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان درقم را تجربه ای موفق دانست و گفت: سینمای پرورش فکری کودک و نوجوانان به منظور اکران فیلم های ویژه رده سنی کودک و نوجوان در طول سال تجهیز شده است که امیدواریم موجب تحول در حوزه سینمای کودک در این استان شود.
فیلمنامه «من و بابام گوریل» نوشته سیدامیرعلی حسینی‌یزدی، فیلمنامه «بازی عروسک‌ها» نوشته ستایش یوسفعلی، فیلمنامه «یک روز خوش» نوشته عرشیا ابوذر، فیلمنامه «فضای مجازی» نوشته ایمان کربلایی و فیلمنامه‌ «هیچ بر هیچ» نوشته مهسا اسدی پنج اثر راه یافته نوجوانان قم به بخش مسابقه این المپیاد بود که تنها سه نوجوان موفق به ساخت فیلم و ارسال آن به جشنواره شدند.«من بابام گوریل»، «هیچ برهیچ» و «یک روز خوش»سه نماینده قم در بخش فیلم های کوتاه داستانی در این المپیاد بود.
مراسم اختتامیه دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان به عنوان یکی از بخش های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، سه شنبه شب(13 شهریور) با حضور 73 کارگردان نوجوان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.