به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه ستاد اجیای امر به معروف و نهی از منکر خلخال افزود: بررسی های بعمل آمده از علل افزایش طلاق در جامعه حاکی از فقدان مهارت لازم در بین همسران و زوجین جوان است که در این راستا با اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج برای کاهش این پدیده زشت اجتماعی تلاش می شود.
وی نبود برنامه را از جمله موانع موجود بر سر راه کاربردی شدن ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان ذکر کرد و گفت: فقدان ارائه برنامه های سالانه این ستاد همراه با نبود ارزیابی از نقاط ضعف و قوت برنامه های ارائه شده از جمله نواقص موجود بر سر راه این ستاد در دستیابی به اهداف و برنامه های پیش بینی شده از سوی مرکز کشور در جهت استفاده از ظرفیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه است.
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر خلخال اظهار کرد: رعایت مسائل مربوط به این فریضه واجب الهی از سوی مسئولان و دست اندرکاران ترویج این فریضه در جامعه همراه با اطلاع رسانی درست ، افزایش ارتباط با مردم و آگاهی دهی به موقع به جامعه از برنامه های پیش بینی شده برای هدایت معنوی مردم ، جامعه را به سمت درست هدایت خواهد کرد.
وی گفت: عملکرد جزیره ای دستگاه های اجرایی و نهادهای عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر همانند گذشته راه به به جایی نخواهد برد و تا زمانی که هم گرایی و هم افزایی در اجرای برنامه های این ستاد اتفاق نیافتد دستیابی به اهداف فرهنگی و اجتماعی ستاد دور از انتظار خواهد بود.
او افزود: در ارزیابی دقیق وضعیت فرهنگی و اجتماعی راه اندازی گفتمان های مختلف با حضور اقشار مختلف مردم و استفاده از فکر و نظر جامعه شناسان و صاحبنظران در این زمینه را در دستور کار فرمانداری قرار داده ایم.
امام جمعه خلخال نیز در این جلسه گفت: در سالیان گذشته فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر تحت تاثیر تهاجم بیگانه قرار گرفته و این امر در بسیاری از مواد موجب جایگزینی ضد ارزش ها به جای ارزش های والای معنوی و دینی شده است.
حجت الاسلام امیر رشتبری با بیان اینکه منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه امروزی کم رنگ شدن توجه به امر به معروف و نهی از منکر است افزود: برای تقویت برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیازمند افزایش تلاش اعضای این ستاد و اجرای مصوبات جلسات همراه با برگزاری مستمر و ماهانه جلسات ستاد هستیم.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، در 9 ماه امسال آمار پرونده های ورودی مربوط به طلاق در دادگستری خلخال در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش یافته است.
استان اردبیل از حیث رشد و شتاب طلاق در کشور رتبه اول را در کشور دارد به گونه ای که از هر پنج واقعه ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می شود.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.