حجت الاسلام علیرضا نجیمی پنجشنبه شب در یادواره شهدای روستای « باغ دهوک» شهرستان مهریز با بیان اینکه پرداختن به وصایا و سیره شهدا وظیفه مهم دینی، انقلابی و امری شایسته و ضروری است، افزود: نهادهای فرهنگی، تبلیغی ، آموزشی ، خانواده ها و مسوولان باید در عمل برای تبیین اهداف شهدا و بازخوانی وصایای آنها اقدام کنند.
وی ادامه داد: شهدای گرانقدر انقلاب در سیره و وصایای خود به خوبی وظایف افراد جامعه را نسبت به مسائل مختلف بیان کرده اند ، بنابراین برای عمل به سفارش های آنها باید جدی وارد عرصه کار شد.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب استان تاکید کرد: برگزاری یادمان ها و یادواره های شهدا در استان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و باید برای گسترش آن بیش از گذشته اقدام کرد.
نجیمی یادآور شد: دشمنان در جریان تهاجم فرهنگی تمام اصول و ارزش های انقلاب را نشانه رفته اند که راه مقابله با ترفندهای آنها ترویج فرهنگ شهادت،ایستادگی و ولایتمداری است.
این کارشناس مسایل دینی در ادامه به اهمیت ازدواج در اسلام و سفارش دین و ائمه اطهار در این ارتباط اشاره کرد و از خانواده ها خواستار پرهیز از چشم و هم چشمی ها و کاهش تشریفات در پیوند میان جوانان برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی شد.
در این مراسم که فرماندار مهریز ، تعدادی از خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند ، برنامه ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس و مداحی نیز انجام شد.
روستای باغ دهوک با 200 نفر جمعیت، 6 شهید تقدیم انقلاب کرد و در بخش مرکزی و جزو دهستان خورمیزات و در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
مهریز 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرارد دارد.
7536/2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.