با حضور مسئولان استانی اولین مرکز آموزش پیش از ازدواج در اردبیل راه‌اندازی شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که با حضور مسئولان برگزار شد مرکز آموزش پیش از ازدواج با هدف ارتقای مهارت زوجین در تشکیل خانواده و مدیریت آن راه‌اندازی شد تا زوجین قبل از ازدواج با مراجعه به این مرکز آموزش‌ها و مهارت‌های موردنظر را یاد بگیرند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل در این مراسم اظهار کرد: با وجود اینکه 14 مرکز مشاوره ازدواج به همت بهزیستی راه‌اندازی شده و 7 مرکز مشاوره نیز به همت دادگستری استان اردبیل فعال است ما تصمیم گرفتیم تا با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی اولین مرکز آموزش پیش از ازدواج را نیز راه‌اندازی کنیم.
یوسف خدادادی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌‌های جدی جامعه ما افزایش طلاق و نگرانی‌های ناشی از آن است که بنیان خانواده را به جد تهدید می‌کند که برای کاهش آسیب‌های این پدیده نامبارک باید همه تلاش کنند تا امر ازدواج آگاهانه و با رویکرد درست و دقیق انجام شود.
وی با یادآوری اینکه پیش از ازدواج به مانند سایر امور باید زوجین در کم و کیف کار و امر مقدس ازدواج قرار گیرند، تصریح کرد: با تاسیس و راه‌اندازی اولین مرکز آموزش پیش از ازدواج تلاش می‌شود تا مهارت‌های رفتاری، روان‌شناختی، ارتباط موثر زوجین، تقویت مسایل دینی و ارزشی و همچنین موضوعات پیرامونی امر ازدواج مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته و زوجین نسبت به این امور آگاهی و بینش کامل داشته باشند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در قالب این حرکت به راحتی می‌توان زوجین را نسبت به امر مقدس ازدواج و مسایل پیرامونی آن آشنا کرده و آنها را به آمادگی بهتر راهی خانه بخت کرد، ادامه داد: قطعا در سایر شهرها نیز چنین مراکزی راه‌اندازی خواهد شد تا زوجین قبل از ازدواج با حضور اجباری در این مراکز آموزش‌های موردنظر را دریافت کنند.
خدادادی افزود: دادگستری استان اردبیل نیز بنابه وظیفه خود به ویژه با رویکرد پیشگیرانه تلاش می‌کند تا از میزان طلاق و ناهنجاری‌های ناشی از آن و همچنین اختلافات خانوادگی در این زمینه کاسته و بستر آرامش خانواده‌ها را در کنار تحکیم بنیان آن فراهم آورد.
وی بیان کرد: همانطوری که برای هر امر قبل از ورود به آن عرصه به مانند رانندگی و یا شاغل شدن در یک اداره آموزش‌هایی ارائه می‌‌شود اما برای ازدواج در گذشته در این زمینه قصور و کوتاهی شده و باید مراکزی که ناظر بر این امر هستند با در نظر گرفتن اهمیت امر ازدواج آموزش پیش از ازدواج را مورد توجه قرار داده تا زوجین نسبت به هم آشنایی بیشتری داشته باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هرچند آمار طلاق در استان اردبیل در چند ماه اخیر روبه کاهش گذاشته است اما همچنان نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها در این زمینه به حق است   ما تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی چنین مجموعه‌ها و مراکزی تحکیم بنیان خانواده در جامعه صورت گیرد در حال حاضر بیش از 14 مرکز مشاوره ازدواج در استان اردبیل راه‌اندازی شده و قرار است 13 مرکز دیگر نیز به زودی فعال شود تا زوجین قبل از ازدواج با مسایل مختلف ازدواج آشنا شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.