به گزارش ایرنا، احمد خسروی وفا عصر سه شنبه در دومین جلسه شورای مشورتی واحد مشاوره خانواده استان اصفهان افزود: طلاق یکی از واقعیت های تلخ جامعه است و باید همه تلاش کنیم که این آسیب کاهش پیدا کند.
وی اظهار کرد: بر همین اساس و در راستای ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده و شیوه نامه اجرایی اداره مراکز مشاوره ای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قوه قضاییه شورایی مرکب از مسئولان قضایی، کارشناسانی از اداره کل بهزیستی و شورای نظام روانشناسی در مراکز استانها تشکیل شد.
رئیس دادگستری کل استان اصفهان افزود: در این شورا راهکارهای عملی و مؤثر در کاهش آمار طلاق را مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار می گیرد.
وی بررسی ریشه ای و میدانی پرونده های طلاق و یافتن مهمترین علل و عوامل بروز آن و انجام فعالیتهای پیشگیرانه متناسب با آن را در دستور کار این شورا عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این شورا و اقدامات انجام شده آن از سال گذشته تاکنون شاهد رشد و تقویت واحدهای مشاوره در اصفهان هستیم.
خسروی وفا یادآوری کرد: دفاتر مشاوره خانواده باید بگونه ای مدیریت و نظارت شود که قضات با تمام وجود بپذیرند که عملکرد این دفاتر در ارائه مشاوره سازنده و مثبت بوده است.
وی همچنین در بکارگیری افراد متخصص، متعهد و با تجربه در دفاتر مشاوره تأکید کرد و گفت: فرهنگ سازی عمومی در انجام آموزش های پیش ازدواج و اینکه خانواده ها این مهم را به عنوان یک پیش نیاز و ضرورت در تشکیل خانواده و زندگی مشترک بپذیرند از مهمترین راهکارهای پیشگیری از طلاق محسوب می شود.
رئیس دادگستری کل استان اصفهان همچنین بهره مندی حداکثری از رسانه های ارتباط جمعی و همچنین صدا و سیما را در این راستا بسیار راهگشا دانست.
سال گذشته حدود چهار هزار و 80 زوج متقاضی طلاق توافقی در استان به 24 مرکز مشاوره طرف قرارداد ارجاع داده شدند که از این تعداد حدود 840 زوج به سازش رسیدند که این امر باعث کاهش 20 درصدی ورود پرونده‌های طلاق به دادگستری استان شده است.
استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.