به گزارش ایرنا مجتبی فاطمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی که شامگاه شنبه به ریاست استاندار برگزار شد گفت: از آمار ثبت شده مربوط به ازدواج، 2 هزار و 776 واقعه مربوط به مناطق شهری و یکهزار و 665 مورد مربوط به مناطق روستایی و از آمار طلاق به ثبت رسیده 446 واقعه مربوط به مناطق شهری و 111 واقعه روستایی بوده است.
به گفته وی از تعداد کل واقعه ازدواج، بیشترین ازدواج مربوط به مردان 20 تا 24 سال است که با خانم های 15 تا 19 سال ازدواج کرده اند که از این تعداد 78 درصد آقایان بزرگتر از خانم ها، 12 درصد همسن و 9 درصد خانم ها بزرگتر بوده اند.
وی ادامه داد: طبق آمار مقایسه ای چند سال گذشته در سال 93 هشت هزار و 82 واقعه ازدواج، سال 94 هفت هزار و 592 واقعه، سال 95 هفت هزار و 350 واقعه و سال 96 تاکنون چهار هزار و 441 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که کاهش تعداد ازدواج به خوبی قابل مشاهده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: بنابر آمار مقایسه ای چند سال گذشته در سال 93 یکهزار و 21 واقعه طلاق، سال 94 یکهزار و 121 واقعه، سال 95 یکهزار و 196 واقعه و امسال هم تاکنون 554 واقعه مشاهده می شود که قابل تامل و تفکر است و اگر الان فکر و تدبیری اندیشیده نشود در آینده جامعه را با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد کرد.

** بچه های طلاق در معرض طلاقی دوباره
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: براساس آمار در سال گذشته، 734 مورد طلاق ها به صورت توافقی، 370 مورد خانم ها و 218 مورد آقایان متقاضی آن بوده اند که براساس بررسی های به عمل آمده 212 مورد از آنها افرادی هستند که خودشان فرزند طلاق بوده اند.
حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا افزود: جایگاه خانواده در ثبات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و خانواده هایی روند مطلوب را دنبال می کنند که از نحوه تعاملات با یکدیگر آگاهی کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه مهمترین آسیب موجود در این زمینه طلاق است عنوان کرد: عدم آگاهی و آگاهی بخشی زوجین از مهارت های ارتباطی با یکدیگر بسیاری از مشکلات موجود را در جامعه به وجود می آورد که زنگ خطری است برای مردم و مسئولان که باید با هم افزایی بیش از پیش وارد میدان شوند.
وی گفت: اعتیاد، بیکاری، خیانت، مسئولیت پذیر نبودن، عدم سواد جنسی، دخالت اطرافیان، پایین بودن آستانه تحمل، درآمد پایین و ازدواج های تحمیلی از مهمترین دلایل مراجعه کنندگان به دادگاه های خانواده برای طلاق است که اگر مهارت های زندگی افزایش یابد و مسئولان در ایجاد اشتغال جوانان تلاش بیشتری کنند تا حد قابل ملاحظه ای خواهیم توانست این آسیب ها را کاهش دهیم.
در این نشست تقویت سازمان های مردم نهاد و ایجاد مراکز مهارت های زندگی برای جلوگیری از آمار طلاق و برگزاری این ستاد هر 2 هفته یکبار در شهرستان ها و یک ماه یکبار در استان مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد.
خراسان جنوبی دارای 273 هزار و 858 جوان است که از این تعداد 142 هزار پسر و 131 هزار دختر هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.