به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه وضعی امنیتی پیشگیری و کاهش تصادفات و سوانح استان افزود: در این مدت آمار مصدومان نیز 9 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: تصادفات به خاطر تبعات جانی ، مالی و اقتصادی که دارد آثار روحی و روانی متعددی می تواند در جامعه ایجاد کند لذا لزوم ارائه راهکارها و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: در سایه تلاش ها و اقدامات مسوولان ذیربط نقاط پر تصادف در سال 1391 که حدود 105 مورد بود به 25 نقطه کاهش یافته و هشت نقطه حادثه خیز اولویت دار استان هم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی تجهیز می شود.
خدادادی همچنین به بحث لزوم توسعه بزرگراه در استان تاکید کرد و افزود: متاسفانه طول بزرگراه ها در استان بسیار کم است در حالی که در حالت استاندارد باید در حدود 900 کیلومتر باید در استان بزرگراه داشته باشیم.
وی گفت: توسعه بزرگراهها از اولویت های اساسی استان و جز مطالبه به حق مردم است و باید مردم و مسوولان به ویژه فرمانداران شهرستان ها در پیگیری مطالبه مردم جدی باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: از جمله موارد مهم و قابل توجه این است که حدود 70 درصد تصادفات در شمال استان اتفاق می افتد که یکی از راهکارهای پیشگیرانه، توسعه بزرگراه در شمال استان می باشد.
او فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش در بحث رانندگی را از سوی صدا و سیما، پلیس راه، بیمه ها و سایر ادارات و نهادهای متولی را از راهکار های مهم و اساسی در کاهش تصادفات ذکر کرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.