یوسف خدادادی روز شنبه گفت: امید است این روند کاهشی با اجرای برنامه های مفید و موثر و همکاری و هماهنگی مردم ، دستگاهها و نهادهای مرتبط ادامه داشته باشد.
او خانواده را سنگ بنای حیات جامعه دانست و گفت: بحث طلاق معضلی است که متاسفانه وضعیت خانواده ها را متزلزل کرده و در حالت اضطراب قرار داده است.
وی در ادامه با اعلام اینکه در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 21 درصد افزایش طلاق در استان داشتیم افزود: استان اردبیل از حیث رشد و شتاب طلاق در کشور رتبه اول را در کشور داشت به گونه ای که از هر پنج واقعه ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می شد که این جای بسی تاسف بوده و در شان مردم با فرهنگ و مذهبی استان اردبیل نیست.
وی در زمینه عوامل افزایش طلاق در استان گفت: عوامل اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی، فردی و شخصیتی از مهم ترین علل و عوامل می باشد که در بحث علل اجتماعی می توان به اعتیاد همسران، ازدواج تحمیلی، دخالت اطرافیان، زیاد بودن مهریه ، ارتباط نامشروع قبل از ازدواج و خشونت های خانوادگی اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در بحث عوامل اقتصادی کمبود درآمد و فقر ، تجمل گرایی ، تشریفات و مطالبه مهریه و نیز در موضوع فرهنگی می توان به اختلافات مذهبی ، اختلافات فرهنگی زوجین و خیانت آشکار و پنهان زوجین به همدیگر اشاره کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل مهم ترین و تاثیرگذار ترین علل و عوامل طلاق را عوامل فردی و شخصی دانست و گفت: اختلالات روحی و روانی ، بی ثباتی ، بدبینی ، عدم اعتماد به دیگران، عدم بلوغ عاطفی و عدم پذیرش مسوولیت از اهم موارد علل و عوامل شخصیتی و فردی طلاق می باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، او به نقش خانواده ، مدرسه و نهادهای فرهنگی به عنوان مهم ترین نهادهای تاثی گذار جامعه در تربیت افراد اشاره کرده و افزود: اگر کارکردهای آموزشی و تربیتی این نهادها درست باشد جامعه در مسیر درست حرکت کرده و بسیاری از مشکلات و معضلات حل می شود.
خدادادی آموزش های قبل از ازدواج ، مشاوره قبل از ازدواج و اهمیت بحث مشاوره بعد از حدوث اختلاف را از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از طلاق ذکر کرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.