رئیس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) گفت: موزه تاریخ علوم اردبیل در راستای آموزش و تعلیم فعالیت کند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سید احمد محیط طباطبایی در بازدیدهای جداگانه از موزه تاریخ علوم اردبیل و موزه سنگ شناسی دکتر قهرمان سهرابی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل و موزه ها و کلکسیون های زیرمجموعه آن در دانشگاه باید در راستای آموزش و تعلیم فعالیت کنند، افزود: این موزه باید در فضای مجازی نیز به صورت فعال ظاهر شود و آثار خود را به صورت مجازی در اختیار علاقمندان قرار دهد. 
وی با تاکید بر اینکه کل دانشگاه یک موزه علمی است، گفت: در همین راستا دانشگاه محقق اردبیلی با تاسیس این موزه به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده است. 
گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل تاکنون عملکرد بسیار مطلوب و درخشانی داشته است، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با برپایی این موزه تلاش کرده است تا نمایشی از اقتدار علمی و هویت واقعی خود را در توسعه علوم مختلف به نمایش بگذارد تا زمینه برای توسعه و ترویج برنامه‌ های خلاقانه در این بخش فراهم آید. 
وی با اشاره به راه اندازی موزه در دانشگاه، تاکید کرد: دانشگاهیان باید با پیشینه تاریخی و علمی خود ارتباط داشته باشند و دانشگاهی که با تاریخ گذشته خود ارتباط نداشته باشد در حل معضلات آینده ناتوان خواهد بود. 
محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل نیز با بیان اینکه تاسیس این موزه در سال 1393 در دانشگاه محقق اردبیلی تصویب شد، گفت: بیش از 3 هزار جلد کتاب علمی قدیمی به زبان خارجی، 500 قطعه سند قدیمی مربوط به دانشگاه و 150 قطعه سند و افتخارات علمی دانشگاه و یادبودها در این موزه در معرض دید عموم گذاشته می‌شود. 
وی همراه کردن تجربه و دانش در کنار هم و فراهم آوردن یک محیط علمی و در عین حال جالب توجه برای تورهای علمی منطقه و کشور را از جمله اهداف تاسیس موزه تاریخ علوم اردبیل عنوان کرد. 
 انوار افزود: کلیه اشیای موزه و گالری‌ های تعریف شده طی یک فرایند و سناریوی منسجم با یک مسیر و روایت مشخص چیده شده و برای هر شیء نیز شناسنامه ‌ای استاندارد در کنار آن به نمایش گذاشته شده است. 
قهرمان سهرابی مسئول موزه سنگ شناسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این موزه با نظر مساعد هیات رئیسه دانشگاه تصویب شد و در مدت 2.5 ماه کار فیزیکی آن انجام و در مهرماه سالجاری به بهره برداری رسید، گفت: سنگ های موجود در این موزه طی 20 سال از سراسر نقاط کشور جمع آوری شده است. 
وی با بیان اینکه 98 درصد از کل این سنگ ها متعلق به ایران و 10 درصد از کل نیز متعلق به استان اردبیل است، افزود: بعد از جمع آوری این سنگ ها تصمیم گرفتم آنها را به دانشگاه هدیه کنم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.