خسرو امیدوار روز دوشنبه در نشست تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی استان گفت: با ر اه اندازی این خط ، مراکز اورژانس اجتماعی با مداخله به موقع و اثربخش خدمات خوبی به افراد نیازمند ارائه می کنند.
وی با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت های مربوط به حوزه امور اجتماعی در بهزیستی استان اظهار کرد: حوزه امور اجتماعی در دفتر فوریت های اجتماعی و در بخش مداخله های تخصصی و خدماتی از جمله کودک آزاری ، همسر آزاری ، زوجین متقاضی طلاق ، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ، فراز از منزل ، اقدام به خودکشی و کودکان کار و خیابانی به متقاضیان ارائه می کند.
او با بیان اینکه در مداخله های تخصصی اقدام به موقع و دانش اندوزی و اتخاذ راهکارهای موثر و کارآمد در زمینه کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی اقدامی مطلوب است گفت: اولین گام در شرایط بحرانی انجام مداخلات تخصصی است بنابراین لزوم همدلی و مشارکت دراین رابطه امری اساسی و مهم تلقی می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بهزیستی اردبیل ، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه خودکشی یکی از مهم ترین اورژانس های روانپزشکی و نشانه ای از بیماری روانی است گفت: در بحث خودکشی مباحثی چون پیشگیری از اقدام و مداخله پیش می آید.
دکتر بهزاد ستاری افزود: افرادی که با این پدیده مواجه هستند باید کاملا تخصصی و علمی به مسائل ورود پیدا کنند تا مهار آسیب ها تسریع یابد.
وی شایع ترین دلایل مربوط به پدیده خودکشی را ناشی از اختلافات خانوادگی ، مشکلات عاطفی ، اقتصادی و جسمی روحی یاد کرد و گفت: بیشترین آمار در خصوص اقدام به خودکشی در مناطق شهری بویژه در مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاههای غیر رسمی اتفاق می افتد.
ستاری در بخش دیگری از سخنان خود مداخله بهنگام و مسوولیت پذیری متخصصین در شرایط بحرانی فرد ، کسب دانش ، اطلاعات لازم هنگام رویارویی با پدیده آسیب و اقدامات بعد از مداخله به افراد بویژه به خانواده های آسیب دیده را از دیگر فعالیت های کارآمد و اثر بخش یاد کرد.
وی تشریح کرد: هر قدر در زمینه آگاه سازی افراد هزینه و تلاش کنیم باز جوابگوی نیازهای افراد نخواهد بود بنابراین تبلیغات موثر و تخصصی در این گونه مسائل برای افزایش سطح سلامت جامعه قابل تامل و مفید است..
وی همچنین بر لزوم انتقال تجارب موفق به دیگران ، حضور و مشارکت کارشناسان فوریت های اجتماعی در جلسات و کارگاه های تخصصی و ارتقای خدمات از لحاظ کمی و کیفی تاکید کرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.