معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان از ثبت سالانه سه هزار اختراع در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، غلامعلی منتظر در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد حدود دو هزار اختراع در جشنواره ها شرکت می کنند و از آنها برای حدود 200 اختراع برای توسعه فکر می شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تبدیل فرد مخترع به شرکت است، تصریح کرد: اختراع اولین گام در خلاقیت فردی است و باید آن را رشد و به مرحله تولید رساند.

منتظر با اشاره به اینکه در دنیا بیشترین اختراعات در زمینه برق، الکترونیک و کامپیوتر است، ادامه داد: بیشترین اختراعات ثبت شده در ایران هم مربوط به حوزه پزشکی و دارویی است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: نظام اختراعات کشور ما فردی است و امیدوارم این روند را ساماندهی کنیم و فرآیند مناسبی برای این خروج از این وضعیت تدوین کنیم.

حسین شایقی رئیس جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز گفت: 121 اختراع به این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 71 اختراع پس از داوری اولیه به داوری نهایی راه یافتند.

وی با اشاره به تحصیلات مخترعان شرکت کننده در این جشنواره تصریح کرد: 27 درصد مخترعان در مقطع دکتری، 25 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 38 درصد در مقطع کارشناسی و یک اختراع دانش آموزی شرکت کرده بود.

شایقی اضافه کرد: جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش بنیاد ملی نخبگان پهنه البرز (اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و گیلان) دومین جشنواره رویش در سال ۱۳۹۶ است که به میزبانی بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار می‌شود .

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل افزود: برای پشتیبانی و توانمندسازی اختراع های برگزیده سطح ۳، تسهیلاتی مانند جایزه نقدی، تسهیلات مالی و لحاظ امتیاز اختراع در نظر گرفته شده است.

یادآور می شود که بعد از مراسم افتتاحیه، نمایشگاه جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در سالن ورزشی دانشگاه افتتاح شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.