به گزارش ایرنا، سیدمحمد عابدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: این رزمایش به میزبانی آذربایجان شرقی با حضور تیم‌های مدیریت بحران و مسئولان مربوطه استان‌های همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که این رزمایش تنها در دو استان کشور و با مشارکت 11 استان برگزار می شود، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در این راستا به ‌عنوان استان معین انتخاب ‌شده و 5 استان شمال غرب کشور نیز در این رزمایش مشارکت می‌کنند.
فرماندار اهر یادآوری کرد: این شهرستان به ‌عنوان پایلوت برای این منظور انتخاب ‌شده که فرماندهی بحران در آن بر ‌عهده فرمانداری است.
عابدی، مقابله با آتش‌سوزی و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع را از اهداف برگزاری این رزمایش دانست و ادامه داد: معاونان عمرانی، مدیران کل مدیریت بحران و مدیران کل سازمان حفاظت محیط ‌زیست استان‌های همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان نیز در این رزمایش حضور یافته و آن را ارزیابی می‌کنند.
وی با بیان اینکه هر سال شاهد آتش‌سوزی در اغلب جنگل‌ها و مراتع در استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم، گفت: این رزمایش به ‌منظور آمادگی نیروهای مدیریت بحران و شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه ها برگزار می شود تا سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که دارای جنگل و مراتع هستند از تجربیات این مانور استفاده کنند.
فرماندار اهر اظهار امیداواری کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده در بین دستگاه‌ها پنج استان و آذربایجان شرقی شاهد برگزاری بدون نقص و ایراد مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع در شهرستان اهر باشیم.
عابدی افزود: حدود 200 نفر از تیم‌های مدیریت بحران استان‌ها در این مانور حضور می‌یابند.
شهرستان اهر واقع در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، از 2 شهر (اهر و هوراند) و 315 روستا تشکیل یافته است.
خبرنگار: رضا بالاگر ** انتشار دهنده: محمد رستگار
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.