به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر غلامعلی منتظر روز چهارشنبه در آئین افتتاح جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: از این تعداد حدود 2 هزار اختراع در جشنواره ها شرکت می کنند و از آنها برای حدود 200 اختراع برای توسعه فکر می شود.
وی با بیان اینکه هدف مهم تبدیل فرد مخترع به شرکت است، تشریح کرد: اختراع اولین گام در خلاقیت فردی است و باید آن را رشد و به مرحله تولید رساند.
منتظر با اشاره به اینکه در دنیا بیشترین اختراعات در زمینه برق، الکترونیک و کامپیوتر است، ادامه داد: بیشترین اختراعات ثبت شده در ایران هم مربوط به حوزه پزشکی و دارویی است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: نظام اختراعات کشور ما فردی است و امیدوارم این روند را ساماندهی کنیم و فرآیند مناسبی برای این خروج از این وضعیت تدوین کنیم.
دکتر امیرحسین دوایی ریال معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این آئین با بیان اینکه بین نظم و خلاقیت ارتباطی وجود دارد، گفت: در سیستم منظم مساله از یک نقطه ای شروع شده و در نقطه دیگری به پایان می رسد.
وی افزود: در دنیا افراد خلاق و منظم، مدیران نادری هستند که می توانند تاثیرگذار باشند.
او تشریح کرد: در وزارتخانه به عنوان ایجاد جاذبه برای افراد خلاق هستیم که برای این جاذبه 2 روش وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد جاذبه به 2 طریق انجام می شود، افزود: جاذبه از طریق پرداخت تسهیلات و در اختیار گذاشتن امکانات و برگزاری کارگاه های خلاقیت ایجاد می شود.
اقبال عباسی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل هم با اشاره به اینکه علمای علم مدیریت را به چند دسته تقسیم می کنند، اظهار کرد: عده ای به دنبال مدیریت فکری هستند که در این نوع مدیریت تنها از نظر فکری به مساله ورود می کنند که تعداد این نوع مدیران در دنیا کمتر از سه درصد است.
وی نوع دوم مدیریت را مدیریت توسعه ای برشمرد و افزود: سومین نوع مدیران، مدیر روندی هستند که در مسیر روند حرکت می کنند و تغییر خاصی ندارند.
عباسی گفت: چهارمین نوع مدیران، مدیران تخریبی هستند و بدترین نوع مدیریت ، مدیریت تخریبی هستند که عمدا یا سهوا به دنبال تخریب مدیریت مجموعه هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با اشاره به اینکه در دولت روحانی خدمات بانکی با محوریت دانش بنیان ارائه می شود، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه دانش بنیان باشد.
پروفسور حسین شایقی رئیس جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز نیز گفت: 121 اختراع به این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 71 اختراع پس از داوری اولیه به داوری نهایی راه یافتند.
وی با اشاره به تحصیلات مخترعان شرکت کننده در این جشنواره تصریح کرد: 27 درصد مخترعان در مقطع دکتری، 25 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 38 درصد در مقطع کارشناسی و یک اختراع دانش آموزی شرکت کرده بود.
شایقی اضافه کرد: جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش بنیاد ملی نخبگان پهنه البرز (اردبیل ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان ، قزوین و گیلان) دومین جشنواره رویش در سال 1396 است که به میزبانی بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل افزود: برای پشتیبانی و توانمندسازی اختراع های برگزیده سطح 3، تسهیلاتی مانند جایزه نقدی، تسهیلات مالی و لحاظ امتیاز اختراع در نظر گرفته شده است.
در پایان این مراسم نمایشگاه جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در سالن ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.