به گزارش خبرنگار ایرنا صفر توحیدی روز شنبه در جلسه بررسی طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: علاوه بر این حامیان بیش از 6 میلیارد ریال نیز به صورت غیرنقدی به ایتام تحت پوشش مساعدت کردند.
وی اظهار کرد: در قالب طرح محسنین نیز حامیان بیش از 11 میلیارد ریال به صورت نقدی به فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمک کرده و همچنین 813 میلیون ریال لوازم ضروری و مورد نیاز فرزندان مشمول طرح محسنین را تأمین کردند.
توحیدی با اشاره به اینکه 2 هزار و 101 یتیم تحت حمایت این نهاد در استان قرار دارند، بیان کرد: حدود 9 هزار حامی با مساعدت‌های عاطفی، معنوی، نقدی و غیرنقدی خود از ایتام تحت پوشش کمیته حمایت می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سه هزار و 500 حامی نیز در قالب طرح محسنین یکهزار و 871 نفر از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش را مورد حمایت خود قرار دادند، گفت: طرح محسنین به منظور دستگیری از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که دارای سرپرست از کارافتاده و بیمار هستند اجرا می‌شود.
وی از ثبت نام یکهزارو 424 حامی جدید در سال گذشته در حمایت از طرح اکرام در استان خبر داد و افزود: همچنین یکهزار و 24 حامی جدید نیز فرزندان مشمول طرح محسنین را تحت تکفل خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های موفق کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند اظهار کرد: کمیته‌ امداد به عنوان نهاد حمایتی به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت را تأمین کند برای همین خیران و نیکوکاران برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر بیش از پیش یاریگر این نهاد باشند.
وی بیان کرد: حامیان علاوه بر پرداخت حق سرانه خود به ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین در تأمین کمک هزینه‌ جهیزیه، ‌ لوازم خانگی، ساخت و تعمیر مسکن، پرداخت کمک هزینه درمان، آموزش، تحصیل و رفع سایر نیازهای خانواده‌های تحت حمایت نیز یاریگر کمیته امداد هستند.
وی اضافه کرد: با تلاش‌های گسترده امدادگران و درایت و همکاری حامیان تلاش می شود تا ایتام و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت بی‌دغدغه و با آسودگی خاطر به مدارج عالی تحصیلی، علمی، اقتصادی و فرهنگی دست یابند.
توحیدی گفت: خیرانی که علاقه‌مند به عضویت در طرح‌های اکرام ایتام و «محسنین» هستند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد می‌توانند سرپرستی مالی و حمایتی ایتام و فرزندان خانواده‌ های نیازمند را با ثبت نام در این طرح‌ها برعهده گیرند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.