به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صفر توحیدی صبح امروز در جلسه بررسی طرح اکرام ایتام و محسنین در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته حامیان طرح اکرام نزدیک به 46 میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند و مساعدت‌ حامیان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه حامیان نزدیک به 50 میلیارد ریال به صورت نقدی به حساب ایتام تحت تکفل خود واریز کرده‌اند، تصریح کرد: حامیان طرح اکرام بیش از شش میلیارد ریال نیز به صورت غیرنقدی به ایتام تحت پوشش مساعدت کرده‌اند.

توحیدی با اشاره به اینکه در قالب طرح محسنین نیز حامیان بیش از 11 میلیارد ریال به صورت نقدی به فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمک کرده‌اند، افزود: حامیان نزدیک به 813 میلیون ریال لوازم ضروری فرزندان مشمول طرح محسنین را تأمین کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان  اردبیل بیان کرد: دو هزار و 101 یتیم تحت حمایت این نهاد قرار دارند که نزدیک به 9 هزار حامی با مساعدت‌های عاطفی، معنوی، نقدی و غیرنقدی خود از ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل حمایت می‌کنند.

وی افزود: سه هزار و 500 حامی نیز در قالب طرح محسنین یک هزار و 871 نفر از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش را مورد حمایت خود قرار داده‌اند که طرح محسنین به منظور دستگیری از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که دارای سرپرست از کارافتاده و بیمار هستند اجرا می‌شود.

توحیدی با اشاره به اینکه در سال گذشته  یک هزار و 424 حامی جدید با ثبت نام در طرح اکرام حمایت از ایتام تحت پوشش را برعهده گرفته‌اند، اظهار کرد: یک هزار و 24 حامی جدید نیز فرزندان مشمول طرح محسنین را تحت تکفل خود قرار داده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های موفق کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند که به یاری حامیان خدمات مطلوبی به آنان ارائه می‌شود.

وی گفت: کمیته‌ امداد به عنوان نهاد حمایتی به تنهایی نمی‌تواند تمامی نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت را تأمین کند که لازم است خیران و نیکوکاران برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر بیش از پیش یاریگر این نهاد باشند.

توحیدی افزود: حامیان، علاوه بر پرداخت حق سرانه خود به ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین در تأمین کمک هزینه‌ جهیزیه، ارائه‌ لوازم خانگی، ساخت و تعمیر مسکن، پرداخت کمک هزینه درمان، آموزش، تحصیل و رفع سایر نیازهای خانواده‌های تحت حمایت نیز یاریگر کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش‌های گسترده امدادگران و درایت و همکاری حامیان، درصدد هستیم تا ایتام و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت بی‌دغدغه و با آسودگی خاطر به مدارج عالی تحصیلی، علمی، اقتصادی و فرهنگی دست یابند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608419
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.