فریدون بابایی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری ا ز بزرگترین مجمتع رفاهی ،پذیرایی و  رستوران تالار شهر خلخال افزود: لازمه دست‌یابی به اهداف توسعه صنعت گردشگری شهرستان حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری منطقه است.

وی اظهارداشت: در حالی که پیش از این فقدان زیرساخت‌های گردشگری دولتی از جمله وجود راه‌های ارتباطی مناسب بزرگترین مانع بر سر راه توسعه گردشگری خلخال عنوان می‌شد، امروزه  با بهره‌برداری از راه‌های جدید و بهسازی و مرمت راه‌های ارتباطی قبلی صنعت گردشگری در این شهرستان متحول شده و در سال‌های اخیر رونق خاصی گرفته است.

فرماندار خلخال گفت: افزایش چند برابری میزان گردشگران در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیانگر این واقعیت است که خلخال در مسیر توسعه و رونق گردشگری قرار گرفته و این رونق سال به سال افزایش بیشتری خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر برای بهسازی ، مرمت و ارتقای درجه راه‌ها از فرعی به اصلی در مسیر پونل و اسالم در استان گیلان بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده،اظهارداشت: علاوه بر اجرای این پروژه‌ها که موجب افزایش رغبت گردشگران برای سفر به خلخال شده برای اجرای پروژه بزرگراه خلخال به تفرجگاه ازناو این شهرستان نیز ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های گردشگری در تفرجگاه‌ها و مناطق نمونه گردشگری شهرستان تاثیر مثبتی در روند توسعه و رونق صنعت گردشگری منطقه داشته است: سال آینده زمان بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ گردشگری شروع شده از سال‌های گذشته خلخال است.
وی بیان‌کرد: در کنار افزایش تعداد گردشگران ورودی به خلخال سطح ماندگاری گردشگران در این شهرستان نیز بمراتب نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و این امر در سایه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های رسمی اسکان مسافران و استفاده گردشگران از ظرفیت

خانه‌های مسافری محقق شده است.

وی گفت: برخلاف سایر مناطق کشور که رکود نسبی بر ساخت وسازها حاکم است امسال سطح ساخت وسازها بویژه طرح‌های گردشگری رونق خاصی در این شهرستان داشته و بیشترین سطح اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در سال ۹۸ اتفاق افتاده است.

بابایی با تقدیر از سرمایه‌گذار مجتمع پذیرایی مارال شهر خلخال افزود: این پروژه با زیربنای هزار مترمربع در سه طبقه با سه تالار پذیرایی و گنجایش ۶۰۰ نفر در طول ۱۶ ماه اجرا و برای اجرا و تجهیز این مجموعه ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

بابایی با بیان اینکه افزایش گردشگران در خلخال موجب بروز برخی نارسایی‌ها در زمان اوج حضور گردشگران از جمله  کمبود رستوران در شهر می‌شد، تشریح کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه علاوه بر تامین نیاز شهرستان برای برگزاری تامین جا و غذای مسافران و فراهم شدن زمینه برگزاری مراسم مختلف برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و پایدار ایجاد اشتغال شده است.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان‌های آذربایجان‌شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود ۱۲کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره‌گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
تفرجگاه اندبیل ، چشمه‌های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.
شهرستان خلخال استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.