به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی با تبریک فرارسیدن روز بسیج اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی  همچون سایر دستگاه‌ها و ارکان‌دولت توانسته است در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی با برنامه ریزی و تلاش مستمر برای دستیابی به برنامه های پنج ساله و سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور گام های موثری برداشته و در سال های اخیر روند توسعه چشمگیری داشته است.

زارع  با اشاره به  حمایت از برنامه های توسعه محور منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: انتظار می رود  تکمیل پروژه های دریایی ، بندری و راه آهن از سوی این منطقه و با همکاری همه دستگاه ها و نهادها، با جدیت پیگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های قابل توجه منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: این ظرفیت ها موجبات رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در این منطقه را فراهم ساخته است.

زارع تصریح کرد: حمایت های صورت گرفته از فعالان اقتصادی منطقه آزاد با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی و  معافیت های قانونی موجب افزایش گرایش سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه شده است.

وی با اشاره به فعالسازی بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی  و تولیدی با ظرفیت اشتغال بیش از ۲۰هزار نفر  در منطقه آزاد انزلی افزود: افزایش ظرفیت اشتغالزایی در کنار سایر مزایای فعالیت های صنعتی و تولیدی به توسعه گیلان کمک کرده و در این راستا حمایت های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی موجب شده تا واردکنندگان در منطقه آزاد انزلی با تغییر رویکرد ، امروز در جایگاه تولیدکننده فعالیت کنند .

استاندار گیلان با اشاره به رشد گردشگری در ایام سفر و رونق اقتصادی و اشتغال در این ایام در منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی در رشد اقتصادی ، توسعه همه جانبه و تجارت ملی و منطقه‌ای اثرگذار است و می‌تواند به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور کانون توسعه در محورهای متعددی باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شش ساله مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد:از مدیرعامل جدید انتظار می رود با برنامه‌های محوری ،اولویت‌بندی و تلاش و جدیت انتظارات مردم، استان و کشور را برآورده کرده و در اتصال بندرکاسپین به راه آهن و تکمیل پروژه های دریایی و بندری و نیز سرمایه گذاری بیشتر  اهتمام ورزد.
به گزارش ایرنا، در مراسمی با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، محمدولی روزبهان به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب و از تلاش های رضا مسرور مدیر عامل سابق این سازمان تقدیر شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.