به گزارش ایرنا ، مرتضی علیخانی روز سه شنبه در جلسه ستاد رفع مشکلات سرمایه‌گذاری استان تاکید کرد : اگرچه قزوین جاذبه‌های سرمایه‌گذاری‌ فراوانی دارد اما این دلیل نمی‌شود که بدون هیچ مطالعه و بررسی اهلیت سرمایه‌گذاران برای صدور مجوز اقدام کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه احداث هتل در قزوین طی پنج سال گذشته 10 مجوز صادر شده اما یک مورد نیز تاکنون به پایان نرسیده است، در حالیکه قزوین با وجود بیش از یک هزار اثر ثبت شده تاریخی به هتل های مناسب نیاز دارد.
علیخانی، احداث هتل را از نیازهای اساسی قزوین دانست و گفت: اگرچه این روزها به خانه های بوم گردی توجه ویژه می شود اما باید توجه داشت که این مراکز در حوزه گردشگری به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین مناسبی برای هتل باشد.
به گفته وی، تجربه چون نشان داده هتل های سه و چهار ستاره بیشتر مورد استقبال گردشگران است به همین جهت ساخت چنین هتل هایی باید در دستور کار جدی این ستاد باشد.
این مسئول سرمایه‌گذاری در استان یادآور شد: قزوین با دارا بودن چشمه‌های آبگرم بی نظیر یله گنبد کوهین و آبگرم شهرستان آوج و دریاچه اوان با سیما و منظر طبیعی درخشان می‌تواند زمینه سرمایه گذاری مناسبی برای سرمایه گذاران باشد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خودروسازی در شهر خرمدشت، تاکید کرد: بعد از تایید اهلیت این سرمایه‌گذاران، زمین به آنها واگذار شد و هم اکنون روند سرمایه گذاری در این حوزه از پیشرفت خوبی برخوردار است.
علیخانی به احداث مجتمع های خدمات رفاهی در حاشیه راه های استان اشاره و تاکید کرد: پیش از این با تعیین فاصله سه کیلومتری میان مجتمع های خدمات رفاهی، مجوزهای زیادی در این زمینه صادر شده بود که حوزه سرمایه‌گذاری استان با رفع موانع و مشکلات و همچنین باطل کردن بسیاری از مجوزهای بی مورد اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.