بیت الله عبداللهی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به مشکلات باغداران منطقه در عدم فروش محصول سیب،  گفت: سیب باغداران اهر و هریس در حالی که سال های قبل صادر می شد، در سال جاری صادر نمی شود، به همین جهت محصولی که ۳ هزار تومان هزینه تولید آن است باید به مبلغ ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰ تومان در بازارهای داخلی به فروش برسد که این مسئله مشکلات فراوانی را برای باغداران منطقه ایجاد کرده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود،  شهرک صنعتی فعلی اهر را جوابگوی سرمایه‌گذاران ندانست و تسریع در مکان‌یابی و آغاز عملیات اجرایی شهرک دوم صنعتی اهر را خواستار شد.

این نماینده مجلس با اشاره به محدودیت دولت در بحث سرمایه‌گذاری، رونق و توسعه شهرستان اهر را منوط به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه گردشگری، معدن و صنایع تبدیلی عنوان کرد و از مسئولان خواست از کاغذبازی‌ها پرهیزکرده  و بستر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را هموار کنند.

وی همچنین گفت: مطابق اعلام معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، در خصوص تامین آمبولانس برای حوزه انتخابیه مربوطه، دو دستگاه آمبولانس کمک‌دار جهت استفاده و خدمات‌دهی در مناطق اهر و هریس تحویل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز شد.

عبدالهی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه اهر- مشگین‌شهر خبر داد و گفت: پیمانکار پروژه اهر - تبریز در حال تجهیز کارگاه است و به زودی عملیات اجرایی این بزرگراه را از سمت شهرستان اهر نیز شروع می‌کند.

شهرستان اهر با ۱۳۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

/۳۰۷۱/۷۲۲۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.