محمد پژوهان روز سه‌شنبه در جلسه کمیته سوخت خلخال افزود: در این مدت مصرف سوخت گاز طبیعی سی‌ان‌جی ۱۸ درصد افزایش یافته که این میزان در مقایسه با میانگین مصرف سوخت سی‌ان‌جی سایر شهرستان‌های استان هفت درصد کمتر است.

وی دلیل این امر را توقف فعالیت ۲ جایگاه از مجموع هشت جایگاه موجود سی‌ان‌جی در این شهرستان ذکر کرد و گفت: جایگاه سوخت سی‌ان‌جی شهرداری شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال از یک سال پیش تعطیل و یکی از ۲ جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری خلخال نیز پس از یک سال توقف که اخیرا راه‌اندازی شده بود، پس از یک هفته فعالیت دوباره تعطیل و از چرخه عرضه سوخت خارج شده است.

پژوهان اظهارداشت: در حالی که برخلاف ادعای مسوولان شهرداری خلخال هنوز ۵۰ درصد از کارهای مربوط به استانداردسازی این جایگاه که علت اصلی توقف آن در یک سال گذشته بوده صورت نگرفته و در حال حاضر این جایگاه به علت بدهی گاز بها به شرکت گاز از ۱۰ روز پیش تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۷۵ خانوار در پنج بخش تابعه ۲ شهرستان خلخال و کوثر فاقد امکانات استفاده از گاز طبیعی بوده و از گاز مایع فشرده در سیلندرهای گاز استفاده می‌کنند،افزود: عرضه این سوخت در خارج از شبکه توزیع و همچنین استفاده از گاز مایع سهمیه مصارف خانگی منطقه در مصارف صنعتی و غیرخانگی از جمله استفاده از آن به عنوان سوخت ال پی جی خودروها موجب کمبود این گاز و افزایش قیمت آزاد آن در بازار شده است.

سیدموسی کریم‌پور ،رییس شرکت گاز خلخال نیز در این جلسه گفت: گاز جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری خلخال واقع در ابتدای جاده قدیم گیوی به علت بدهی معوقه سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریالی شهرداری به این شرکت قطع شده و تا زمان پرداخت بدهی وصل نخواهد شد.

رضوان صادقی ،معاون امور عمرانی فرماندار خلخال هم با تاکید بر لزوم راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی غیرفعال شهرستان با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف سوخت اظهارداشت: شهرداری کلور اگر قادر به استانداردسازی جایگاه و راه‌اندازی آن نیست مکلف به واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌باشد.

او افزود: شهرداری خلخال نیز باید نسبت به پرداخت بدهی گاز بهای خود به شرکت گاز و همچنین تکمیل استانداردسازی جایگاه سی‌ان‌جی شماره یک اقدام و نتیجه را به فرمانداری گزارش کند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.